مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان :

اتصال ۲۲۰۰ روستای کرمان به اینترنت تا پایان آبان ماه/همه نوع آمادگی برای سال تحصیلی جدید داریم

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۰۷:۵۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۵۱۹۰۵
اتصال ۲۲۰۰ روستای کرمان به اینترنت تا پایان آبان ماه/همه نوع آمادگی برای سال تحصیلی جدید داریم
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ روستا در سطح استان شناسایی شدند که از اینترنت برخوردار نبودند با توجه به قرداد تفاهم‌نامه بین وزیر ارتباطات و وزیر آموزش و پرورش اینترنت در یک هزار و ۵۰۰ روستا وصل شده و ۷۰۰ روستای دیگر قول داده‌اند تا پایان آبان ماه اینترنت آنها وصل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری‌نسب در  پنجمین شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت:  شروع سال تحصیلی  ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ از ۱۵ شهریورماه به شکل رسمی با رعایت پروتکل‌های که وزات بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان مشخص می‌کند شروع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: قطعا سال تحصیلی جاری با توجه به بیماری کرونا بسیار متفاوت‌تر از سال‌های دیگر است و در این زمینه خانواده‌ها و دستگاه تعلیم و تربیت دغدغه دارند که ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم  رسالت خود را به‌خوبی انجام دهیم تا مشکلی ایجاد نشود.

اسکندری‌نسب بیان کرد: آموزش و پرورش مبداء تغییر و تحول، معلم هم مهم‌ترین عنصر در حوزه تحول و مدرسه به‌عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت در این سال‌ها اجرایی شدن سند تحول بنیادین به‌عنوان نقشه راه آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود:رسالت سند تحول بنیادین این است که از یک نظام آموزشی خارج  و به یک نهاد فرهنگی، اجتماعی و مولد سرمایه انسانی تبدیل شود و تلاش و برنامه‌ریزی ما بر همین اساس است تا بتوانیم سند تحول بنیادین را در آموزش و پرورش اجرایی کنیم.

وی ابراز داشت: در سال تحصیلی جاری ۲۵ بسته آموزشی جدید از سوی  وزاتخاته به استان‌ها و به تبع آن به شهرستان‌ها ارسال شده و این بسته‌ها اجرایی و عملیاتی هستند و از شروع سال تحصیلی جاری در سطح مدارس اجرا می‌شوند.

اسکندری‌نسب بیان داشت: تلاش داریم که در سال تحصیلی جاری پوشش تحصیلی حداکثری با توجه به شرایط کرونا داشته باشیم تا عدالت آموزشی را بتوانیم محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل بازگشایی مدارس از سوی وزارتخانه به استان‌ها، شهرستان‌ها و مدارس ابلاغ شده است، گفت: نکات و دستورالعمل‌هایی  برای شرایط قرمز، زرد و سفید مشخص شده و همه نوع  آمادگی در مدارس استان ایجاد شده است.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه پروژه مهر یک رخداد ملی است که  از سال‌های قبل اجرا می‌شود، عنوان کرد: در سال جاری با احتساب کمیته‌های قبل دو کمیته آموزش مجازی و سلامت دانش‌آموزان به کمیته‌های پروژه مهر اضافه شده است.

وی ابراز داشت: یک اطلس برای  دسترسی دانش‌آموزان استان به آموزش و مدرسه طراحی شده است امیدواریم با این اطلس همه دانش‌آموزان به آموزش دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: از سوی وزیر آموزش و پرورش نمایندگانی برای سنجش و آمادگی استان و شهرستان‌ها در زمینه بازگشایی مدارس فرستاده شده و مدارس را مورد ارزیابی و بازدید قرار دادند.

اسکندری‌نسب افزود: شعار امسال ما در آموزش و پرورش این است که آموزش تعطیل شدنی نیست و جریان آموزش و پرورش فرایندی دارد و ما امیدواریم ماموریت خود را در این زمینه به‌خوبی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم بازگشایی مدارس یک رخداد و رویداد ملی است و نزدیک ۱۵ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور  در روز بازگشایی مدارس در مدارس حضور پیدا می‌کنند و امیدواریم بازگشایی مدارس را هر چه باشکوهتر و بهتر در روز ۱۵ شهریور ماه برگزار کنیم و زنگ سال تحصیلی جدید با حضور استاندار در یکی از مدارس شهر کرمان به‌صورت نمادین نواخته می‌شود.

اسکندری نسب خاطر نشان کرد: سال گذشته، ۵ ماه از سال تحصیلی را سپری کردیم که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل شدند، در سال تحصیلی جاری اگر شرایط قرمز باشد آموزش‌ها به‌صورت مجازی یا در قالب مدرسه تلویزیونی که روزانه ۲۸ برنامه پخش می‌کند دانش‌آموزان آموزش می‌بینند.

وی  افزود: فضای آموزشی و بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزانی که دسترسی به فضای مجازی و مدرسه تلویریونی نداشته باشند را تدارک دیده‌ایم.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته مناطق عشایری و روستایی کلاس‌ها به‌دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت و استفاده از برنامه‌های تلویزیونی به‌صورت حضوری برگزار ‌شود زیرا جمعیت بسیار کم بود.

 وی عنوان داشت: ۲ هزار و ۲۰۰  روستا در سطح استان شناسایی شدند که از اینترنت برخوردار نبودند با توجه به قرداد تفاهم‌نامه بین وزیر ارتباطات و وزیر آموزش و پرورش اینترنت در یک هزار و ۵۰۰ روستا وصل شده و ۷۰۰ روستای دیگر  قول داده‌اند تا پایان آبان ماه اینترنت آنها وصل شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز