مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

کمبود منابع مالی و تورم بر مسائل عمرانی‌ تاثیر مستقیم گذاشته است/ رشته‌های ورزشی دارای مجوز ستاد کرونا، می‌توانند فعالیت کنند

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۸:۳۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۵۸۶۴
کمبود منابع مالی و تورم بر مسائل عمرانی‌ تاثیر مستقیم گذاشته است/ رشته‌های ورزشی دارای مجوز ستاد کرونا، می‌توانند فعالیت کنند
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: کمبود منابع مالی و تورمی که در بازار ارز و اقتصاد وجود دارد به ویژه در بخش مسائل عمرانی ما تاثیر مستقیم گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ میثم پاریزی در جلسه شورای ورزش شهربابک اظهار داشت: شهربابک نسبت به جمعیتش، در حوزه عمرانی و زیرساختی سرانه و امکانات خوبی دارد، اما نباید انگیزه‌ها برای پیشرفت در این حوزه کم شود.

او افزود: پراکندگی فرهنگی، اقلیمی، اقتصادی و برخی محرومیت‌ها در استان کرمان زیاد است، اما علی رغم این تفاوت‌ها ما سعی کرده ایم فرصت‌ها را تقویت کنیم.

پاریزی بیان داشت: در سال گذشته، ۳۹ تیم ورزشی از استان در لیگ‌های برتر کشور حضور داشت که بالای ۶۰ درصد از این تیم‌ها در بخش‌های بانوان و آقایان مقام کسب کردند.

او به صعود تیم مس رفسنجان به لیگ برتر فوتبال کشور اشاره و تصریح کرد: دو تیم در لیگ برتر فوتبال، دو تیم در لیگ دسته اول کشور و ۴ تیم در لیگ دسته دو از کرمان، استان ما را در جنوب شرق کشور متمایز کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: کمبود منابع مالی و تورمی که در بازار ارز و اقتصاد وجود دارد به ویژه در بخش مسائل عمرانی ما تاثیر مستقیم گذاشته است، اما در سال مالی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، در حوزه اعتبارات جاری و حوزه اعتبارات مالی افزایش پیدا کرد و ما توانستیم صددرصد اعتبارات‌مان را جذب کنیم.

پاریزی عنوان کرد: مجموعه ورزش شهربابک و باشگاه‌های شهرستان به ویژه باشگاه مس و باشگاه شهرداری هوشمندانه از فعالیت‌های موازی جلوگیری کردند و به بحث قهرمانی و همگانی، ورزش بانوان، ورزش جانبازان و معلولان و ورزش روستایی نگاهی عادلانه داشتند و این دیدگاه کمک کرد که شهربابک در ارزیابی‌هایی که انجام می‌گرفت، همیشه جزو شهرستان‌های برتر استان باشد.

او به تعطیلی باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی از ابتدای اسفند به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت دو ماه از مسئله کرونا، نهایتاً مجموعه ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا به این جمع بندی رسیدند که دیگر نمی‌توان در صنوف مختلف تعطیلی داشته باشیم، چون ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌شود.

پاریزی با ابراز خرسندی از اینکه در مجموعه ورزش در سطح استان گزارشی از ابتلا به کرونا اعلام نشد، افزود: رشته‌های ورزشی که ستاد کرونا به آن‌ها اجازه فعالیت داده است، می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با نظارت‌های تیم‌های بازرسی به فعالیت خود ادامه دهند.

او تصریح کرد: اکنون تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام شهربابک بیش از ۱۰ باشگاه است و خوشبختانه همه آن‌ها در خور شان فعالیت مردم شهربابک هستند و این چنین باشگاه‌هایی باید تقویت شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به واگذاری اماکن ورزشی بیان داشت: کمیسیون ماده ۸۸ مصوبه‌ای است که مجلس داشته و ما باید قانون را اجرا کنیم.

پاریزی با اشاره به اینکه تعطیلی مکان‌های ورزشی به آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود، گفت: ما باید به عنوان دستگاه متولی فرهنگ و نشاط اجتماعی، عملکرد خودمان را در حوزه آسیب‌های اجتماعی رصد کنیم.

او تصریح کرد: استان کرمان با داشتن بیش از ۱۳۵ سمن دارای اعتبار نامه از وزارت ورزش و جوانان در کشور متمایز شده و جزو ۵ استان برتر کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: دو سامانه ملی امید به زندگی که مشاوره‌ای است و شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی که آسیب‌های مناطق حاشیه نشین شهر‌ها را بررسی می‌کند در استان فعال هستند و کرمان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

او عنوان کرد: در تمام فدراسیون‌ها متناسب با شرایط فدراسیون بین المللی اساس نامه‌ای داریم که می‌تواند برای مجموعه هیئت‌های استان و شهرستان‌ها چراغ راهی باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از کلید خوردن پروژه فدراسیون همگانی با عنوان شهر‌های فعال ایران یاد کرد و بیان داشت: در شهربابک نیز زمینه توسعه همگانی وجود دارد و با برنامه ریزی برای ساخت جاده‌ی تندرستی می‌توان شهربابک را در استان متمایز کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز