معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

عمده واحدهای صنعتی کوچک با مشکل تامین نقدینگی مواجهند

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۱:۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۶۰۰۶
عمده واحدهای صنعتی کوچک با مشکل تامین نقدینگی مواجهند
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کرمان گفت: ۷۰ تا ۷۵ درصد از واحدهای صنعتی کوچک با مشکل تامین نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند، این مشکل از طریق تسهیلات سرمایه در گردش از چند محل به واحدهای تولیدی تزریق می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رحمان‌نژاد در این خصوص افزود: در حال حاضر اعطاء تسهیلات تبصره ۱۸ که در سال ۹۹ مجددا راه اندازی شده و به اطلاع واحدهای صنعتی رسیده است، بر این اساس واحدهای تولیدی صنایع کوچک می توانند در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده و برای دریافت این تسهیلات به بانک ها معرفی شوند.

معاونت امور صنایع سازمان صنعت،معدن وتجارت استان کرمان اظهار داشت: به دنبال رفع مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی نوع دیگری از تسهیلات تحت عنوان تسهیلات رونق تولید برنامه ریزی شده، دستورالعمل های مربوطه آماده شده اما هنوز به مرحله ابلاغ نرسیده است.

تامین ماده اولیه ورق مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی ایجاد کرده است

رحمان نژاد مطرح کرد: برخی از واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه خود دچار مشکل هستند، این واحدها غالبا از مواد اولیه ورق استفاده می کنند با توجه به دستورالعمل جدید وزارت صمت، برای تامین ورق واحدهای تولیدی می توانند در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده و نیازهای خود را برطرف کنند.

وی یادآور شد: برخی از واحدهای تولیدی در طول سال با مشکل قطع برق و گاز مواجه می شوند، آن دسته از واحدهای تولیدی که به علت پر مصرف بودن برای مدتی گاز آن ها قطع می شود، می توانند به جای گاز از سوخت مایع مازوت استفاده کنند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان کرمان مطرح کرد: بر اساس اعلام نیاز واحدهای تولیدی این سوخت از طریق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تامین می شود، قطعی گاز و برق در اختیار سازمان صمت نیست و مستقیما از طریق اداره گاز و برق با اعلام قبلی قطع می شود.

رحمان نژاد متذکر شد: با توجه به اینکه سال جاری به نام جهش تولید نامگذاری شده، سازمان صمت در ۷ محور فعالیت خود را ادامه می دهد، مهم ترین محور مربوط به جهش تولید است.

فعال سازی ۵۰ واحد صنعتی راکد استان کرمان در سال جهش تولید

وی افزود: در این راستا ۵۰ واحد راکد صنعتی فعال شده  و در نظر داریم با کمک های خود میزان تولید حدود ۱۵۰ واحد تولیدی را افزایش دهیم و واحدهای تولیدی را که با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال فعالیت هستند را برای رسیدن به بهره برداری یاری کنیم.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان کرمان بیان کرد: یکی از راهکارهای سازمان صمت برای حل مشکل واحدهای صنعتی کوچک برقراری ارتباط میان واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک استان است.

رحمان نژاد تاکید کرد: واحدهای بزرگ صنعتی به مجموعه ای از مواد نیاز دارند که واحدهای کوچک می توانند آن ها را تامین کنند، در نظر داریم در سال ۹۹ تعداد ۱۰۰ واحد کوچک صنعتی را به واحدهای بزرگ متصل کنیم.

وی یادآور شد: تاکنون ارتباط میان ۴۰ واحد کوچک به واحدهای بزرگ برقرار شده تا بازار مناسبی برای واحدهای کوچک فراهم شد و تولید آن ها افزایش یابد.

معاونت امور صنایع سازمان صمت استان کرمان اذعان کرد: در سال جهش تولید سازمان صمت با اعطا تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیل در تخصیص سهمیه های مواد اولیه، تسهیل در ثبت سفارش مواد وارداتی، برگزاری کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان در تلاش است مشکلات واحدهای صنعتی کوچک را حل کند

 

 

 

نظر شما