معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان عنوان کرد:

بم از شهرهای برتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس/آموزش حضوری و غیر حضوری دانشجویان در کرمان

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۲:۳۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۷۸۴۷
بم از شهرهای برتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس/آموزش حضوری و غیر حضوری دانشجویان در کرمان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: شهر بم با ۹۶ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس به عنوان یکی از شهرهای برتر کشور مورد تقدیر ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدصادق بصیری در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کروناویروس به اهم مصوبات امروز ستاد ملی پرداخت و عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد که در اغلب استان‌ها، خیز ابتلای بیماری رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه استان کرمان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، ابراز داشت: از 23 شهرستان استان، دو شهرستان قرمز، 3 شهرستان نارنجی، 9 شهرستان زرد و 9 شهرستان سفید هستند، اما در مجموع برآیند استان قرمز است، لذا باید حتما پروتکل‌ها رعایت شود.

بصیری افزود: نشانه‌های بیماری آنفلوآنزا هم در کشور پدیدار شده و تاکید ستاد ملی بر این است که رعایت پروتکل‌ها به ویژه استفاده از ماسک حیاتی است و با رعایت آن از شیوع آنفلوآنزا هم جلوگیری می‌شود و جبرانی برای کمبود واکسن خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: با رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک، نیازی هم به واکسن آنفلوآنزا نخواهد بود.

وی ادامه داد: شهر بم با 96 درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس به عنوان یکی از شهرهای برتر کشور مورد تقدیر ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفت.

بصیری خاطرنشان کرد: رعایت نکات بهداشتی بیماری کروناویروس در خطوط هواپیمایی مورد تاکید است که به شکل بهتر و بیشتری انجام گیرد.

وی گفت: اربعین به دلیل شیوع کرونا در عراق، هیچ زائری از کشورهای دیگر پذیرفته نمی‌شود، بنابراین مصوبه ستاد ملی بر این بوده که راهپیمایی اربعین برای برون رفت از مرز و داخل استان‌ها نخواهد بود و مراسم عزاداری طبق روال تاسوعا و عاشورا و پروتکل‌هایی تعیین شده، انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: مراکز شماره‌گذاری خودروها نیز طبق اعلام کشوری، نوبت‌دهی باید غیرحضوری باشد و بخشی از کارها در بستر اینترنت صورت گیرد، تنها حضور مردم برای معاینه خودرو و نصب پلاک باید باشد و امکانات برای این موارد باید تامین گردد.

بصیری با اشاره به اهمیت کنترل و رعایت پروتکل‌ها در مطب‌ها گفت: بازرسی از مطب پزشکان و دیگر مراکز خصوصی پزشکی به عهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز