فرمانده انتظامی استان کرمان:

کویر کرمان برای اشرار ناامن و برای توسعه سرمایه گذاری امن‌تر می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۲:۵۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۷۸۶۸
کویر کرمان برای اشرار ناامن و برای توسعه سرمایه گذاری امن‌تر می‌شود
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با بهره گیری از یک سری تدابیر و استفاده از سامانه های هوشمند در تلاش هستیم کویر استان که یک ظرفیت ارزشمند است برای اشرار ناامن تر و برای توسعه سرمایه گذاری امن تر شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سردار"عبدالرضا ناظری"در نشست کمیته مقابله با مواد مخدر که با حضور مسئولان نظامی، قضایی و شورای هماهنگی موادمخدر برگزار شد گفت: اقدامات خوب حوزه کشف موادمخدر استان مرهون زحمات این شورا و همه رده های انتظامی، اطلاعاتی و قضایی است که باعث شده رکورد بی سابقه ای در کشف مواد حتی بالاتر از استان سیستان و بلوچستان برای استان کرمان ثبت شود.

وی افزود: در این رابطه ما تلاش خود را در حد کنترل ترددها و ترانزیت موادمخدر از استان نمی بینیم بلکه به یک سری اقدامات زیربنایی و اساسی نیز توجه داریم که در این حوزه از ظرفیت های همفکری و توان عملیاتی سایر نهادها نیز بهره گیری می کنیم.

سردار ناظری بیان داشت: در این رابطه برای ارتقاء امنیت کویرهم یک سری تدابیر و برنامه ریزی هایی با بهره گیری از تجهیزات هوشمند و سامانه های الکترونیک داریم تا کویر استان بعنوان یک ظرفیت ارزشمند، برای اشرار ناامن تر و برای توسعه سرمایه گذاری امن تر شود.

وی اظهار داشت: در همین راستا اقدامات مطالعاتی و پایش نقاط صعب العبور کویر با الویت اقدامات اطلاعاتی انجام شده و کار عملیاتی با جدیت در دست انجام است تا کویر برای دولتمردان یک محیط امن برای سرمایه گذاری بشود چراکه این ظرفیت همچون معادن زرخیز است و نباید مورد سو استفاده اشرار قرار بگیرد.

سردار ناظری با تاکید بر ضرورت بلوکه شدن درآمدهای ناشی از قاچاق و وارد کردن ضربات سنگین به بنیه مالی سوداگران مرگ افزود: اموال قاچاقچیان بنا به تاکید مسولان ارشد قضایی کشور باید مصادره شود که در این زمینه طی سال گذشته ضربات سنگینی به بنیه اقتصادی این قشر وارد شد.

وی ادامه داد: در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر نیز اقدامات خوبی انجام شد اما در بازدیدهای میدانی از برخی نقاط مرکز استان شاهد تجمع این افراد در برخی نقاط حاشیه شهر بودیم که در این زمینه نیز طرح های جمع آوری را ادامه می دهیم اما لازم است زیرساختهای نگهداری، بازپروری و حرفه آموزی به این قشر از سوی سایر نهادها مورد توجه جدی قرار بگیرد.

سردار ناظری تاکید کرد: در این رابطه رویکرد ما باید درمانی و روان درمانی باشد تا این قشر به سمت تغییر مصرف و گرایش به متادون سوق نیابند بلکه باید اقدامات زیربنایی صورت بگیرد تا این قشر به چرخه مصرف و جرائم خرد باز نگردند.

وی اظهار داشت: در همین رابطه طی سال گذشته جلساتی با دهیاران مناطق مختلف استان با تاکید بر نظارت و کنترل بر زمینه های جرائم داشتیم که در ادامه اقدامات این عزیزان بازخوردگیری و از آنان مطالبه گری می شود.

فرمانده انتظامی استان یادآور شد: رهبری عزیز حرکت آهسته را نمایانگر عقب گرد دانستند از اینرو پلیس در حوزه ماموریتی خود و در حوزه مشارکت سایر نهادها با جدیت و وسعت عمل بیشتری تلاش خواهد کرد تا مسیر ترانزیت از استان کرمان تغییر کند اما در این میان لازم است خانواده ها با حساسیت بیشتری بر فرزندان خود برای پیشگیری از گرایش به موادمخدر نظارت کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز