رئیس کل دادگستری استان کرمان:

کوره‌های آهک‌پزی از شهرک صنعتی منتقل شوند

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۹:۴۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۸۷۳۱
کوره‌های آهک‌پزی از شهرک صنعتی منتقل شوند
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم جابه‌جایی کوره‌های آهک‌پزی در شهرک صنعتی کرمان تاکید و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید زمینه انتقال این کوره‌ها را فراهم کنند و در صورت تامین زیرساخت‌های انتقال، دستورات قضایی لازم برای تعطیلی آن‌ها در شهرک صنعتی صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در پنجمین شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: «وجود کوره‌های آهک‌پزی در جوار واحدهای مسکونی در شهرک صنعتی تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت مردم است و نمی‌توان به این موضوع بی‌توجه بود».

وی با تاکید بر این‌که اگر تمامی دستگاه‌های مربوطه همکاری کنند، تا چهار ماه آینده امکان حل مشکلات ناشی از فعالیت کوره‌های آهک‌پزی در شهرک صنعتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: «در این رابطه دستگاه‌های اجرایی باید زمینه‌ی انتقال این کوره‌ها را فراهم کنند و در صورت تامین زیرساخت‌های انتقال این کوره‌ها، دستورات قضایی لازم برای تعطیلی آن‌ها در شهرک صنعتی را صادر خواهیم کرد».

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: «البته صدور این دستور قانونی در شرایطی انجام خواهد شد که بدانیم زیرساخت‌های اشتغال صاحبان و کارگران این کوره‌ها در محل جدید تعیین‌شده، فراهم است زیرا یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی در مسیر ساماندهی کوره‌های آهک‌پزی، حفظ اشتغال شاغلان این حوزه است».

وی با بیان این‌که قوانین برای توسعه‌ی کشور و خدمت به مردم است و تفسیر باید به شکلی باشد که مشکلات مردم رفع شود، گفت: «براساس تفاهم با استانداری کرمان کار ساماندهی حاشیه‌ی شهر کرمان بر عهده‌ی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گذاشته شده و پایگاه پیشگیری و انسجام‌بخشی قضایی نیز با حضور یکی از معاونان دادستان کرمان در این منطقه راه‌اندازی شده است».

موحد بر تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی شهرک صنعتی با همکاری ادارات کل ثبت اسناد و املاک و راه و شهرسازی نیز تاکید کرد و افزود: «این اقدام باید ظرف سه ماه آینده انجام شده و گزارشات مربوطه به دستگاه قضایی ارسال شود».

وی بیان کرد: «اعیانی‌های موجود در شهرک صنعتی استان کرمان نیز باید از نظر مجاز بودن و غیرمجاز بودن مورد ارزیابی قرار گیرد تا بدانیم چگونه به این واحدها خدمات زیرساختی واگذار شده است زیرا این اقدام مقدمه‌ی ساماندهی انشعابات غیرمجاز برق در این منطقه است».

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر جمع‌آوری زباله‌ها در شهرک صنعتی از سوی شهرداری کرمان نیز تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز