استاندار کرمان:

پروژه‌های شهری در هیچ شرایطی نباید تعطیل شوند

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۳:۵۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۸۹۸۶
پروژه‌های شهری در هیچ شرایطی نباید تعطیل شوند
استاندار کرمان گفت: شهردار بودن کار سختی است، اما در هیچ شرایطی، هیچ پروژه‌ای نباید تعطیل شود، چون تنها نتیجه آن ضرر به مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در همایش شهرداران استان کرمان در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان عنوان کرد: بیش از 10 سال معاون عمرانی استاندار کرمان بودم و همیشه کمبود نیروی انسانی، ماشین‌آلات، مشکلات بودجه و دیگر مشکلات مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه "باید با ابزار درست کار کنیم و ابزار ما هم قانون است"، ادامه داد: مدل مدیریتی کشور ما سه قوه است و کار دو قوه مجریه و قضائیه هم منوط به اقدام قوه مقننه است.

فدائی بیان داشت: ابزار کار ما قانون است و مطئمن باشید هیچ گاه مشکلات ما حل نمی‌شود، مگر اینکه قانون‌ها درست باشند و قانون روشن و بدون تفسیر باید داشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: قوانین را باید درست کنیم، مجالس قانون‌گذاری و آیین‌نامه ما نوعا کارشناسی و تخصصی نیستند. زیربناهای کار ما قانون و مسائل فرهنگی است و تا زمانی این دو را درست نکنیم قضایا حل نمی‌شود.

دکترفدائی تصریح کرد: قوانین را باید اصلاح کنیم، اما نمی‌توان تا آن زمان هم دست روی دست گذاشت و کاری انجام نداد، باید با همین قوانین موجود کار کنیم.

استاندار کرمان از شهرداران خواست تا بندهای قانونی و آیین‌نامه‌هایی که مشکل‌ساز شده و یا با اعمال تغییراتی، کاربردی‌تر خواهند بود، جمع‌بندی کرده و پیشنهادات خود را به مجمع نمایندگان استان ارائه دهند تا به شکل لایحه یا طرح قانونی در مجلس پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارها باید اولویت‌بندی شوند، تصریح کرد: مدیریت شهر و شهرداری در اولویت‌بندی کارها و پروژه‌ها مشخص می‌شود، اینکه پروژه‌ای را به خاطر عدم تعامل و اختلاف با اداره‌ای تعطیل کنید، اصلا درست نیست و تنها ضرر آن به مردم وارد می‌شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در هیچ شرایطی، هیچ پروژه‌ای نباید تعطیل شود، چون تنها نتیجه آن ضرر و اختلال در خدمت‌رسانی به مردم است، فلسفه وجودی شهرداری ارائه خدمات به مردم و فراهم کردن شرایط زندگی راحت برای آنها است.

دکترفدائی ابراز داشت: قبول دارم که شهردار بودن کار سختی است و یکی از دلایل آن به قوانین موجود و همچنین تعامل با شوراهای شهر است.

استاندار کرمان به کمیسیون ماده 5 قانون شهرداری‌ها (بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آنها در هر استان‌ها) پرداخت و گفت: کمیسیون ماده 5 مربوط به موارد خاص و اضطراری است که همه به اتفاق نظر رسیده‌اند تا جهت رفع مشکل تشکیل شود، اما اینکهط رح تفصیلی و یا جامع شهر به این کمیسیون می‌رود و کاربری‌ها تغییر داده می‌شود، درست نیست.

فدائی گفت: طرح تفصیلی و جامع براساس کار کارشناسی در جمعیت، نیازها، توزیع و سرانه شهر برای 15 سال آینده تهیه می‌شود، اما اینکه بعد از تصویب آن در کمیسیون ماده 5 کاربری‌ها تغییر داده شود، این معنی را دارد که طرح به درستی تهیه نشده است.

 

 

نظر شما