سومین کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس با عنوان" مهر بانشاط " راهی شهرستان ها و مناطق استان کرمان شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۲:۴۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۹۴۷۸
سومین کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس با عنوان مهر بانشاط  راهی شهرستان ها و مناطق استان کرمان شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سومین کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس با عنوان " مهر بانشاط " راهی شهرستان ها و مناطق استان کرمان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ماشاالله میرزاحسینی در آیین اعزام کاروان ورزشی و بهداشتی مدارس استان با عنوان " مهر با نشاط " افزود: در سال تحصیلی جدید، وسایل مورد نیاز بهداشتی و درس تربیت بدنی مدارس در قالب کاروان تجهیزات ورزشی به مناطق ۳۲ گانه آموزش و پرورش استان ارسال شد.

وی اظهار کرد: تجهیزات بهداشتی و ورزشی این کاروان با اعتباری بالغ یک میلیارد و  ۳۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است که در راستای رعایت کامل مقررات بهداشتی در مدارس و ارتقای کیفیت فعالیت تربیت بدنی در مدارس سراسر استان توزیع می شود.

میرزا حسینی با اشاره به اعزام کاروان مهر بانشاط به مدارس استان گفت: همه ساله قبل از آغاز سال تحصیلی با برنامه‌ریزی انجام شده سعی می‌کنیم با استفاده از بودجه‌های وزارتی و درآمد های اختصاصی آموزش و پرورش استان بخشی از تجهیزات ورزشی مورد نیاز مدارس برای انجام فعالیت‌های ورزشی را تأمین کنیم.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: امسال هم وسایل و تجهیزات مورد نیاز مدارس از قبیل توپ و تور، میز تنیس، فوتبال دستی، شطرنج، وسایل آمادگی جسمانی و لوازم ورزشی دیگری که دانش‌آموزان نیاز دارند سرجمع خریداری و پس از تأمین سهمیه هر منطقه به مدیریت ها و ادارات شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

میرزاحسینی تأکید کرد: چهارمین کاروان مهر و نشاط طی روزهای آتی با تجهیزات ورزشی و بهداشتی از قبیل دستگاه تب سنج، ترازو، صابون مایع، ماسک و محلول ضد عفونی کننده و سایر اقلام مورد نیاز که تهیه شده به مناطق اعزام و در سطح مدارس توزیع می‌شود تا  مشکلی در این زمینه در مدارس استان نباشد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سلامت و تندرستی دانش‌آموزان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا سلامتی دانش‌آموزان بیش از پیش مورد توجه و تأکید است و با شرایط به وجود آمده و تدریس مجاز مواد درسی، ساعت درس تربیت بدنی نیز به قوت خودش باقی است و قرار نیست تعطیل شود و اتفاقاً ورزش ملایم در این ایام برای دانش‌آموزان بسیار سودمند و نشاط آور خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که تا شرایط بحرانی وجود دارد به شکل مفهومی و بعد از آن ورزش در خانه را هم پیش‌بینی کرده‌ایم، تصریح کرد: امسال با همکاری مربیان ورزشی از طریق شبکه شاد، معلمان تربیت بدنی به تدریس دروس خودشان می‌پردازند چرا که ما نیاز به تحرک جسمانی داریم و برای سلامت روانی و جسم زنگ تربیت بدنی چه از طریق فضای مجازی و برخط و چه به طور حضور فیزیکی در مدارس به قوت خود باقی است.

میرزا حسینی با تأکید به کمبود سرانه ورزشی در کشور، خاطرنشان کرد: در طی شش سال گذشته اهتمام خیلی جدی برای رفع کمبود فضاهای ورزشی داشته‌ایم و اقدامات خوبی از قبیل ساخت سه استخر شنا و افزایش ۲۳ هزار متر سرانه فضای ورزشی صورت گرفته است.

بر پایه این گزارش: سومین کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس" مهر بانشاط " با حضور مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، مدی کل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان راهی شهرستان ها مناطق استان کرمان شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز