رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد:

مجموع کل صادرات استان کرمان در سال جاری ۳۰۵ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۹۲ دلار بوده است/افت شدید واردات استان در سه ماهه اول امسال

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۱۰:۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۹۸۶۰
مجموع کل صادرات استان کرمان در سال جاری ۳۰۵ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۹۲ دلار بوده است/افت شدید واردات استان در سه ماهه اول امسال
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه در مجموع کل صادرات استان کرمان در سال جاری ۳۰۵ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۹۲ دلار بوده است، اعلام کرد: میزان صادرات مس سرچشمه و سایر واحدهای مسی استان در سه ماهه اول امسال از سایر گمرکات کشور حدود ۱۹۴ میلیون و ۹۸۲ هزار دلار بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی حسینی‌نژاد در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمان با اشاره به میزان صادرات استان کرمان اظهار داشت: مبادلات بازرگانی استان در سه ماهه اول سال گذشته ۸۸ هزار تن به و ارزش حدود ۱۲۰ میلیون دلار بوده که با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در سال جاری و در این بازه زمانی، این میزان مبادلات به ۴۴ هزار تن و ارزش ۱۱۰ میلیون دلار صادرات رسیده به‌طوری‌که در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد، در اردیبهشت ماه ۲۲ درصد و در خردادماه ۹ درصد کاهش صادرات داشته‌ایم که این آمار در حال مثبت شدن است.

وی افزود: در سه ماهه اول امسال عمده کالاهای صادراتی استان پسته و مغزپسته به ارزش حدود ۹۸ میلیون دلار و به لحاظ ارزشی نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته ضمن آنکه در کالای خرما بیش از سه میلیون دلار و همچنین محصولات مسی یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، اکسید مولیبدین یک میلیون ۱۴۸ هزار دلار و سایر کالاها ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار  صادرات داشتیم که همگی از گمرکات استان کرمان صادرات شده‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اعلام این خبر که از گمرکات استان ۱۱۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم، اظهار کرد: بر اساس آمار گمرکات استان کرمان از مجموع ۱۱۰ میلیون دلار صادرات در سه ماهه ابتدای سال جاری ۹۳ درصد آن در بخش کشاورزی، حدود ۳ درصد آن در بخش صنعت و حدود ۴ درصد آن در بخش معدن بوده است.

وی از افت شدید واردات استان در سه ماهه اول امسال خبر داد و بیان کرد: میزان واردات استان کرمان در سال گذشته ۳۲۴ میلیون دلار و در سه ماهه اول امسال ۳۲ میلیون دلار بوده که افت ۸۶ درصدی در وزن و ۹۲ درصدی در ارزش واردات استان را شاهد هستیم.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه در مجموع کل صادرات استان کرمان در سال جاری ۳۰۵ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۹۲ دلار بوده است، اعلام کرد: میزان صادرات مس سرچشمه و سایر واحدهای مسی استان در سه ماهه اول امسال از سایر گمرکات کشور حدود ۱۹۴ میلیون و ۹۸۲ هزار دلار بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین کاهش واردات در قطعات و قطعات خودرو و سپس ماشین‌ آلات کشاورزی بوده است، تصریح کرد: خودروسازان استان کرمان با توجه به نرخ ارز و بستن مرزها نتوانستند واردات خود را انجام دهند که کاهش واردات به همین علت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تراز تجاری استان کرمان را براساس آمار گمرکات استان ۷۷ میلیون دلار مثبت اعلام کرد و افزود: بازارهای هدف کشور و استان، کشورهای چین و هند و ۱۵ کشور همسایه بوده و برنامه‌ریزی برای صادرات به ۱۷ کشور طی سال جاری ۹۰۰ میلیون دلار است.

وی با اشاره به اجازه دادن راه‌اندازی نمایشگاه‌های تخصصی مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کرمان، اظهار کرد: از اول تیرماه سه نمایشگاه تخصصی در سایت نمایشگاه های بین‌المللی جنوب شرق برگزار شده که خوشبختانه هیچ مشکلی ایجاد نشده است اما برای برپایی نمایشگاه‌های پرازدحام باید مسئولین مربوطه اجازه برگزاری را دهند.

 

 

 

نظر شما