استاندار کرمان:

آموزش‌های دانشگاهی حتما باید در راستای ایجاد اشتغال باشند

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۰۷:۴۸:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۰۳۷۱
آموزش‌های دانشگاهی حتما باید در راستای ایجاد اشتغال باشند
استاندار کرمان گفت: آموزش‌های دانشگاهی باید در راستای ایجاد اشتغال قرار داشته و رشته‌های تحصیلی بر نیازهای استان منطبق باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در پنجاه و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با دستور کار 'بررسی و رفع موانع توسعه مهارت‌های شغلی در استان کرمان' عنوان کرد: طرح کارورزی و مهارت‌آموزی در محیط کار از سال‌ها قبل در استان کرمان شروع شد، اما عملا از این امکان نتوانستیم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در هر دو طرح سهمیه‌هایی داشتیم، اما انتظار ما از آنها محقق نشد که یکی از دلایل آن، عدم انگیزه‌های لازم برای کارفرمایان بود.

استاندار کرمان با بیان اینکه آموزش‌های دانشگاهی باید در راستای ایجاد اشتغال قرار داشته و رشته‌های تحصیلی بر نیازهای استان منطبق باشند، گفت: به عنوان استانداری کرمان آماده‌ایم که چند رشته دانشگاهی را با الگوبرداری از دانشگاه‌های برتر دنیا در حوزه مهارت‌آموزی پیش ببریم.

دکتر فدائی همچنین در پاسخ به درخواست نمایشگاه جنوب شرق مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌ها تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی که شرکت‌کننده‌ها با کارت دعوت و به شکل محدود حضور می‌یابند، بلامشکل است، اما نمایشگاه‌های عمومی به دلیل عدم کنترل جمعیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممنوع است.

استاندار کرمان در خصوص رفع تعهدات ارزی گفت: جلسات متعددی با رئیس بانک مرکزی داشتیم، مجوزی هم دریافت کردیم که طبق آن میان صادرکنندگان استان با واحدهای تولیدی تفاهم امضا شده که ارز را با قیمت توافقی مبادله کنند.

وی خاطرنشان کرد: هفته آینده در جلسه‌ای با شورای نظارت برای تمدید کارت‌های بازرگانی نشستی خواهیم داشت، درخواست کمک بلاعوض، تسهیلات یا کمک سود، برای زیرساخت‌های صادراتی، تعدادی طرح از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب مورد تصویب قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز