رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان:

کرونای معلمان منوجانی ارتباطی به بازگشایی مدارس ندارد

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۰۷:۵۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۰۳۷۳
کرونای معلمان منوجانی ارتباطی به بازگشایی مدارس ندارد
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت با تایید ابتلای سه معلم منوجانی به کرونا گفت: سه معلمی که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده نسبت فامیلی دارند و از یک خانواده هستند و هیچ‌گونه ارتباطی بین ابتلای این معلمان به کرونا با بازگشایی مدارس وجود ندارد.

مهران باهری در گفت‌وگو با برنا با اشاره به درج خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر مثبت شدن آزمایش کرونای معلمان یک مدرسه در شهرستان منوجان به ویروس کرونا، با تایید ابتلای سه نفر از معلمان دبستان ام‌ابیها منوجان به ویروس کرونا اظهار داشت: «سه معلمی که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده نسبت فامیلی دارند و از یک خانواده هستند و هیچ‌گونه ارتباطی بین ابتلای این معلمان به کرونا با بازگشایی مدارس وجود ندارد».

 وی بیان کرد: «به محض اعلام علایم اولیه‌ی ویروس کرونا توسط این همکاران به مدیر مدرسه در دومین روز از بازگشایی مدارس، کلاس‌های درس متعلق به این سه خانم معلم تعطیل شده و دانش‌آموزان نیز در قرنطینه‌ی خانگی هستند».

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این‌که حفظ سلامت جسمانی دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی خط قرمز آموزش و پرورش استان کرمان است، اظهارکرد: «با توجه به پیگیری آموزش از طریق چهار روش حضوری، مجازی، مدرسه‌ی تلویزیونی و بسته‌های آموزشی یادگیری‌محور، هیچ اجباری مبنی بر حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست».

وی گفت: «هر سه هفته یکبار از مراکز بهداشت در شهرستان‌ها و مناطق استان گزارشی از وضعیت سلامت دریافت می‌کنیم و طبق گزارش‌های دریافتی تصمیم‌گیری می‌کنیم که فعالیت مدارس به چه صورت ادامه پیدا کند».

باهری ادامه داد: «اولیا و دانش‌آموزان در صورت مشاهده‌ی عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس، موارد را از طریق سامانه‌ی ارزیابی عملکرد به نشانی اینترنتی http://shekayat.medu.ir اطلاع رسانی کنند تا بررسی‌های لازم انجام شود».

 

نظر شما