مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

پیک جدید کرونا را باید جدی‌تر گرفت

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۳:۴۲:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۱۱۸۸
پیک جدید کرونا را باید جدی‌تر گرفت
مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در هفته سوم خرداد ماه اپیدمی آغاز شد و هفته آخر تیر ماه به حداکثر خود رسید اما از هفته گذشته مجدد شاهد افزایش موارد هستیم و باید پیک جدید کرونا را جدی‌تر گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر نوذر نخعی افزود: نگاه به آمار کشور و گذشته خودمان نشان می‌دهد که مجدد در حال ورود به اوج بعدی هستیم، و انتظار داریم با همت همه شهروندان مثل تجربه اسفند ماه درگیری آنچنانی مثل استان‌های آذربایجان شرقی، قم، اصفهان و خراسان رضوی نباشیم.

وی عنوان کرد: به پیک جدید  باید جدی‌تر از تیر ماه نگاه کرد، بازرسی‌ها کمک کرد تا اوج پیک قبلی از بیماری در استان چندان شدید نباشد، بنابراین ارزش بازرسی‌ها بسیار بالاست.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: فصل پاییز با بسته بودن در و پنجره‌ها باید مراقبت‌های بیشتری را اعمال کرد.

نخعی گفت: واکسن قابل اعتماد و در دسترس به زمستان امسال نمی‌رسد و دلخوش آن نباشیم، ضمن اینکه طبق منابع علمی به یک بار گرفتن بیماری نباید دلخوش کرد چون اصلا قابل پیش‌بینی نیست و بعضا احتمال دارد سخت‌تر باشد.

وی ادامه داد: ازدحام‌ها کار اصلی در انتشار کرونا است، از همایش‌های اداری تا مراسم عزا و جشن، نشست‌های اداری کاملا پرهیز شود.

نخعی افزود: آموزش‌های مردمی مجدد احیا شوند و مسائل ساده‌ای چون باز بودن درب و پنجره و انجام تهویه را متذکر شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز