مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان عنوان کرد:

پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۳:۴۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۱۱۹۷
پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: تاکنون در استان کرمان از ۱۷۸ میلیارد تومان درخواست تسهیلات کرونایی از سوی کارگاه های آسیب دیده از کرونا، ۱۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا اسماعیلی، با بیان اینکه تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی با نرخ ۱۲ درصد برای پرداخت هزینه کارکنان به کارگاه‌هایی که از شیوع کرونا دچار آسیب شده‌اند، اعطا می‌شود گفت: بدین منظور در استان کرمان از ۱۷۸ میلیارد تومان درخواست تسهیلات کرونایی، تاکنون ۱۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

او افزود: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، طیف وسیعی از اقدامات برای کمک به قشر‌های آسیب دیده از کرونا صورت گرفت که یکی از آن‌ها کمک نقدی به خانواده‌های واجد شرایط در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت بود.

اسماعیلی تصریح کرد: همچنین به کارگران ساختمانی که به دلیل شیوع کرونا کار خود را از دست داده بودند، کمک‌های نقدی پرداخت شد.

اسماعیلی پرداخت وام یک میلیون تومانی بدون سود به خانوارها را از دیگر کمک‌های دولت در ایام کرونا برشمرد و افزود: همچنین در این ایام  ۲۵ هزار نفر در استان کرمان در طرح بیمه بیکاری ثبت ‌نام کردند که ۲۲ هزار نفر آن‌ها واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری شدند که برای ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد هزینه بیمه بیکاری به این افراد پرداخت شد.

او درباره اینکه چه افرادی می توانند دوباره درخواست بیمه بیکاری کنند؟ بیان کرد: کسانی که بعد از خرداد ماه کارگاه‌های آن‌ها راه‌اندازی نشده می‌توانند درخواست مجدد بیمه بیکاری دهند و پیش‌بینی می‌کنیم که از ۲۲ هزار نفر واجد شرایط در دوره اول ثبت نام بیمه بیکاری در استان، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد درخواست مجدد دهند که امیدواریم این کارگاه‌ها هرچه سریع تر مجددا فعال شوند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در مجموع بین ۱۲ تا ۴۸ ماه بیمه بیکاری به افراد پرداخت می‌شود.

او تصریح کرد: در سال ۳۰ هزار  نفر ورودی به بازار کار داریم که باید تعداد فرصت‌های شغلی را زیاد کنیم تا این افرادی که به دلیل کرونا بیکار شده‌اند به آن‌ها اضافه نشود و همچنین فشار زیادی به صندوق بیمه بیکاری وارد نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز