در نشست آن‌لاین شهرداران کرمان و تورین مطرح شد

شهرهای «کرمان» و «تورین‌» احتمالا خواهرخوانده می‌شوند

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۱:۳۴:۱۰
کد خبر: ۱۰۶۴۰۹۱
شهرهای «کرمان» و «تورین‌» احتمالا خواهرخوانده می‌شوند
شهردار کرمان و تورین در کشور ایتالیا امروز نشست آنلاین داشتند و درباره‌ی ظرفیت‌ شهرهای خود و زمینه‌های مشترک همکاری و خواهرخواندگی بین دو شهر، صحبت کردند. در بخشی از این صحبت‌ها، شهردار کرمان بر لزوم تلاش برای فراهم‌ آوردن زمینه‌ی خواهرخواندگی کرمان و تورین تأکید و ابراز امیدواری کرد به‌زودی این تفاهم‌نامه به امضای طرفین برسد. شهردار تورین نیز گفت که شهرداری کرمان و تورین می‌توانند در زمینه‌ی توسعه‌ی شهری همکاری مطلوبی داشته باشند. شهردار کرمان همچنین از انجام مراحل پایانی انعقاد تفاهم‌نامه‌ی خواهرخواندگی دو شهر کرمان و تورین، در وزارت کشور و وزارت امور خارجه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ شهردار کرمان در نشست آنلاین با شهردار تورینِ ایتالیا، گفت: «امیدوارم در این گفت‌وگو زمینه‌ی خواهرخواندگیِ دو شهر کرمان و تورین فراهم شود».

سیدمهران عالم‌زاده، کرمان را بزرگترین استان ایران معرفی کرد و قدمت تاریخی شهر کرمان را مربوط به دوهزار سال پیش دانست و بیان کرد: «کرمان، دارای آثار تاریخی از دوره‌های مختلف تاریخی است و این شهر به‌نوعی موزه‌ای از آثار ارزشمند تاریخی ایران محسوب می‌شود».

وی با بیان این‌که در ایران ۲۴ اثر به ثبت جهانی رسیده، از وجود هفت اثر جهانی و 760 اثر ملی در استان کرمان خبر داد و افزود: «کرمان، بیشترین سهم آثار تاریخیِ ثبتِ جهانی در ایران را به خود اختصاص داده است».

شهردار کرمان ادامه داد: «شهر کرمان در دوره‌های تاریخی، محل زندگی افراد با ادیان مختلف بوده که در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته‌اند».

وی به قابلیت صنعتی، معدنی و‌ کشاورزی کرمان اشاره کرد و گفت: «کرمان، به بهشت معادن ایران مشهور است؛ ضمن این‌که به‌دلیل وجود کاروانسراهای زیاد، به‌عنوان بزرگترین مهمان‌خانه‌ی کشور نیز شهرت دارد».

عالم‌زاده افزود: «در جوار بازار کرمان که به‌عنوان بزرگترین بازار مسقف کشور شناخته می‌شود، مجموعه‌های متنوعی از کاروانسراها، حمام، آب‌انبار و مسجد وجود دارد که در حال حاضر، تعداد زیادی از این مجموعه‌ها مرمت شده و مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد».

وی پردیسان قائم را بزرگترین جنگل دست‌کاشت خاورمیانه معرفی کرد و افزود: «این جنگل، توسط افراد خیّر ایجاد شده است».

شهردار کرمان به معرفی نظام و ساختار اداری شهرداری کرمان پرداخت و گفت: «شهرداری کرمان در این دوره موفقیت‌های خوبی به‌دست آورده که از آن جمله افزایش سه‌برابری درآمد شهرداری است».

وی همچنین با اشاره به رویداد یکصدمین سال تأسیس شهرداری کرمان، بیان کرد: «به بهانه‌ی یک‌صدمین سال تأسیس شهرداری کرمان، چهار برنامه‌ی بزرگ فرهنگی و هنری تدارک دیده شده است».

عالم‌زاده با بیان این‌که کرمان و تورین ظرفیت‌های مشترکی در حوزه‌ی گردشگری، تاریخی و فرهنگی دارند، گفت: «دو شهر کرمان و تورین می‌توانند در انتقال تجربیات در زمینه‌های شهرسازی، درآمد پایدار، حمل‌ونقل عمومی، مدیریت پسماند، توسعه‌ی پایدار و بازآفرینی شهری، همکاری داشته باشند».

وی به نامزدشدن شهر تورین برای «پایتخت سبز اروپا» اشاره کرد و خطاب به شهردار تورین گفت: «امیدوارم شهر تورین انتخاب شود و ما اولین افرادی باشیم که به شما تبریک می‌گوییم».

شهردار کرمان بر لزوم تلاش برای فراهم‌آوردن زمینه‌ی خواهرخواندگی کرمان و تورین تأکید کرد و گفت: «امیدوارم به‌زودی این تفاهم‌نامه به امضای طرفین برسد».

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها بعد از کادر بهداشت و درمان، در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند، گفت: «به روح تمام جان‌باختگان شهر تورینِ ایتالیا درود می‌فرستم».

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: «مراحل انعقاد تفاهم‌نامه‌ی خواهرخواندگی دو شهر کرمان و تورین، در وزارت کشور و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است و مراحل اداری آن رو به پایان است».

 

همکاری تورین و کرمان در زمینۀ توسعۀ شهری

شهردار تورین ایتالیا نیز در این نشست آنلاین، به معرفی ظرفیت‌های شهر تورین پرداخت و گفت: «شهر تورین، ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و من به‌عنوان شهردار، دو وظیفه‌ی گردشگری و توسعه‌ی اقتصادی شهر را برعهده دارم».

چیارا آپندینو با تأکید بر این‌که شهرداری کرمان و شهرداری تورین در زمینه‌ی توسعه‌ی شهری می‌توانند همکاری مطلوبی داشته داشته باشند، بیان کرد: «تمرکز شهرداری تورین در زمینه‌ی گردشگری است و در حوزه‌ی ورزش تنیس و برگزاری مسابقات تنیس نیز فعالیت خوبی دارد».

وی با بیان این‌که اقتصاد محلی، بر دو اصل گردشگری و زنجیره‌ی تأمین استوار است، به جاذبه‌های گردشگری شهر تورین اشاره کرد و گفت: «به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد گردشگران در سراسر دنیا کاهش یافته، اما این میزان در شهر تورین رو به افزایش بوده است».

شهردار تورین از انتخاب شهر تورین به‌عنوان «شهر هوش مصنوعی» توسط دولت ایتالیا خبر داد و گفت: «در زمینه‌ی نوآوری نیز می‌توانیم به‌صورت مشترک اقدامات مطلوبی انجام دهیم».

چیارا آپندینو ضمن تشکر از وقتی که شهردار کرمان برای این گفت‌وگو گذاشته است، بیان کرد: «برای ایجاد زمینه‌های همکاری باید با بخش امور بین‌الملل شهرداری تورین مذاکره کنیم».

وی با تأیید این‌که کرمان، شهری دیدنی است، گفت: «امیدوارم روزی بتوانم از جاذبه‌های شهر و استان کرمان دیدن کنم».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز