مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان:

استان کرمان در مجموع رعایت دستورالعمل‌ها ۹ درصد از متوسط کشور بالاتر است

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۰۷:۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۴۵۲۰
استان کرمان در مجموع رعایت دستورالعمل‌ها ۹ درصد از متوسط کشور بالاتر است
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان گفت: کرمان در زمینه استفاده از ماسک در اماکن عمومی، ۱۱ درصد و در مجموع رعایت دستورالعمل‌ها ۹ درصد از متوسط کشور بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ غلامرضا نویدی، در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: تیم‌های نظارتی طی هفته گذشته بیش از ۱۹ هزار مورد بازرسی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کرمان داشته اند.

او با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۱۵۶ مورد بازرسی مربوط به مدارس و آموزشگاه‌ها بوده، افزود: ۶ هزار و ۱۰۱ مورد تذکر داده شده که ۴ هزار و ۷۷۸ مورد شفاهی و هزار و ۱۸۱ مورد کتبی بوده و ۱۴۲ مورد تعطیلی در پی بازرسی‌ها صورت گرفته که ۱۰۳ مورد از تعطیلی‌ها مربوط به واحد‌های صنفی در شمال و جنوب استان بوده است.

نویدی با اشاره به اینکه ۳۳ مورد تعطیلی به وسیله‌ی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته، تصریح کرد: در شهریورماه امسال ۶۲ هزار و ۴۷۶ مورد بازرسی در سطح استان کرمان انجام شده که ۲۰ هزار و ۹۸۳ تذکر کتبی و شفاهی در این بازرسی‌ها داده شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان بیان کرد: ۵ هزار و ۳۱۳ مورد تذکر کتبی و تعطیلی در بازرسی‌های شهریورماه داشته ایم و دانشگاه علوم پزشکی در این مدت بیشترین بازرسی را داشته است.

او با اعلام اینکه درصد استفاده از ماسک در وسائل نقلیه عمومی ۶۸ تا ۷۳ درصد است که برای افزایش این پوشش تذکر داده ایم، اظهار کرد: در زمینه استفاده از ماسک در اماکن عمومی، رتبه استان کرمان ۱۱ درصد بالاتر از متوسط کشور و در مجموع رعایت دستورالعمل‌ها ۹ درصد از متوسط کشور بالاتر است.

مشکلات استان کرمان در زمینه مقابله با کرونا

نویدی با اشاره به مشکلات استان کرمان در زمینه مقابله با کرونا گفت: تردد زیادی در استان صورت می‌گیرد و بسیاری از مردم هرمزگان پایان هفته به استان کرمان سفر می‌کنند و بیماران استان سیستان و بلوچستان به کرمان مراجعه دارند و از استان ما تردد می‌کنند.

او با اشاره به ترانزیت و حمل و نقل زیاد در شهرستان‌های انار، شهربابک و سیرجان بیان کرد: بخشی از کار برداشت محصول خرما و پسته به وسیله‌ی اتباع افغانستانی صورت می‌گیرد و بعضاً نظارت نمی‌شود و شاید اگر موارد مطرح شده را نداشتیم، بیماری در استان کرمان کاملا کنترل شده بود، زیرا مردم استان کرمان بیش از استان‌های دیگر رعایت می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز