رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

واکسن‌های آنفلوآنزای موجود در بازار تقلبی یا قاچاق هستند/شهروندان اگر موردی را مشاهده کردند، اعلام کنند

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۳:۲۸:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۴۸۲۳
واکسن‌های آنفلوآنزای موجود در بازار تقلبی یا قاچاق هستند/شهروندان اگر موردی را مشاهده کردند، اعلام کنند
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان اینکه گفته می‌شود در برخی داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزا وجود دارد، اعلام کرد: هرکس از چنین مسئله‌ای مطلع شد اطلاع بدهد زیرا این واکسن‌ها قاچاق و بعضا ممکن است تقلبی باشد و مورد تائید دانشگاه نیستند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی‌نژاد، در جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا در این‌باره اظهار کرد: «بخشی از واکسن در مراکز درمانی و برای افراد پرخطر و در راس آن‌ها خانم های باردار رایگان توزیع می‌شود. بخش دیگر در اختیار داروخانه‌هاست که از طریق معاونت غذا و دارو توزیع می‌شود و ما قیمت واکسن را اعلام می‌کنیم و تاکید داریم که نظارت شود و فروش بالاتر از آن قیمت جرم است و باید جلوی بازار سیاه را گرفت».

وی افزود: «بعضا اعلام می‌شود در برخی داروخانه‌ها واکسن وجود دارد که این مسئله را تکذیب می‌کنیم. هرکس مطلع شد اطلاع بدهد زیرا کالای قاچاق و بعضا ممکن است تقلبی باشد و مورد تائید دانشگاه قرار نخواهد گرفت».

وی اظهار کرد: «به میزان ۲۰ درصد جمعیت کل کشور واکسن خریداری خواهد شد که بخشی از آن خریداری شده و پیش‌بینی ۳۰۰ هزار واکسن را برای دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان داشته‌ایم».

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه تا دو، سه هفته اول مهرماه فرصت برای تزریق واکسن آنفلوانزا وجود دارد، ادامه داد: «الزام نیست که واکسن آنفلوانزا به همه زده شود زیرا واکسن مضرات و مزایایی دارد و افرادی که لازم است باید واکسن دریافت کنند و دستگاه‌هایی که جمعیت‌های پرخطر دارند مانند بهزیستی و بنیاد شهید نیز در اولویت توزیع واکسن هستند».

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در ادامه گفت: «بازگشایی مدارس حوزه علمیه به‌عنوان مراکز آموزشی طبق پروتکل‌های بهداشتی با اولویت برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی ایرادی ندارد و اگر ستاد ملی محدودیت قائل شود شامل همه مراکز آموزش عالی و دیگر مراکز آموزشی می‌شود».

وی افزود: «توصیه می‌کنیم دستگاه‌های اجرایی ماسک پارچه‌ای به تعداد کارمندان تامین و ماهی دو سه عدد بین آن‌ها توزیع کنند که این ماسک‌ها قابل شست‌وشو است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز