معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

راه اندازی رشته گردشگری در هنرستان دولتی سید هاشم مهدوی منطقه ماهان

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۷:۰۶:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۵۱۰۱
راه اندازی رشته گردشگری در هنرستان دولتی سید هاشم مهدوی منطقه ماهان
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: رشته گردشگری در هنرستان دولتی سید هاشم مهدوی منطقه ماهان برای اولین بار در استان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید محمد حبیب الهی در آیین افتتاح این رشته اظهار کرد: رشته گردشگری برای اولین بار در سطح استان  با استقبال  16 هنرجو در هنرستان فنی و حرفه ای و کار دانش سید هاشم مهدوی ماهان افتتاح شد.

وی با اشاره به پتانسیل ویژه منطقه ماهان در زمینه گردشگری ابراز امید واری کرد: با راه اندازی این رشته تحولی نو در زمینه گردشگری این منطقه صورت گیرد.

حمید رضا شیخ پور رئیس اداره آموزش وپرورش ماهان نیز در این مراسم گفت: برای توسعه و پیشرفت در حوزه صنعت گردشگری باید زیرساخت های لازم از جمله زیرساخت های آموزشی و علمی فراهم شود.

وی افزود: شهر ماهان به عنوان یکی از نقاط گردشگری کشور به شمار می رود، بنابراین لازم است به صورت علمی رشته مربوط به این حوزه راه اندازی شود.

شیخ پور تاکید کرد: سابقه گردشگری در دنیا به قرن‌ها و شاید به قبل از میلاد مسیح می‌رسد در چندین سال گذشته صنعت گردشگری در جهان با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده است.

رئیس آموزش و پرورش منطقه ماهان خاطر نشان کرد: صنعت گردشگری بزرگترین‌، گسترده‌ترین و متنوع‌ترین صنعت در دنیاست که در بسیاری از کشورها‌، این صنعت منبع اصلی درآمد، ایجاد اشتغال و عامل توسعه زیرساخت‌ها است و اگر در کشور ما به آن پرداخته و زیرساخت‌های لازم فراهم شود می‌تواند اشتغال زایی و در آمد زایی فراوانی را برای اقتصاد کشور و همین طور استان و منطقه ماهان داشته باشد.

بر پایه این گزارش: طی مراسمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان محلی و استانی،  رشته گردشگری در هنرستان دولتی سید هاشم مهدوی ماهان برای اولین بار در استان راه اندازی شد

 

نظر شما