مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

موزه تاریخ و باستان‌شناسی بم راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۷:۴۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۶۳۱۱
موزه تاریخ و باستان‌شناسی بم راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از راه‌اندازی موزه‌ی تاریخ و باستان‌شناسی شهرستان ‌بم خبر داد. این موزه قرار است به‌صورت مشارکتی با‌ شهرداری در محل پایگاه میراث جهانی بم راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی در دومین روز از هفته گردشگری در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان بم با اشاره به این‌که به‌زودی طرح محتوایی موزه‌ی این شهرستان تهیه می‌شود، افزود: «این موزه به صورت مشارکتی با‌ شهرداری در محل پایگاه میراث جهانی بم راه‌اندازی می‌شود».

وی با بیان این‌که کشور ایران دارای ۲۲ اثر ثبت جهانی است که چهار اثر آن در شهرستان بم قرار دارد، اظهار کرد: «با توجه به این‌که این شهرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری منحصربفردی است باید به جایگاه گذشته‌ی خود برگردد که این اتفاق نیازمند به همکاری و همدلی دستگاه‌های مرتبط، سرمایه‌گذاران و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد است».

فعالی اضافه کرد: «خوشبختانه تعداد زیادی از کارگاه‌های داخل ارگ تاریخی بم فعال شده که این اتفاق در سایه‌ی مدیران بومی استان رخ داده است».

وی به راه‌اندازی دوربین‌های حفاظت الکترونیک ارگ تاریخی بم اشاره کرد و افزود: «امنیت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های گردشگری محسوب می‌شود که در این بنای تاریخی لحاظ شده است».

فعالی خاطرنشان کرد: «باتوجه به ظرفیت‌های شهرستان بم می‌طلبد مسئولان این شهرستان در خصوص تخصیص اعتبار برای حوزه‌ی گردشگری تمهیدات لازم را به کار گیرند».

وی بیان کرد: «خوشبختانه ارتباط خوبی بین میراث فرهنگی، شهرداری و ارشاد وجود دارد که باید با تهیه‌ی برنامه‌های فرهنگی مشارکتی شرایط را برای جذب گردشگران برای دوران پسا کرونا فراهم سازیم‌».

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به ایجاد گذر فرهنگ و هنر از چهارراه طباطبایی تا ارگ تاریخی بم، گفت: «گردشگران برای دیدن ارگ تاریخی باید از این مسیر عبور کنند که با اجرای برنامه‌های فرهنگی به جاذبه‌ی این بنای تاریخی افزوده خواهد شد».

وی از تهیه‌ی طرح ساماندهی محیط پیرامون ارگ تاریخی بم توسط پایگاه میراث جهانی خبر داد و بیان کرد: «این طرح مصوبه‌ی شورای راهبردی را دریافت کرده است که به‌زودی با همکاری شهرداری اجرایی می‌شود».

فعالی با اشاره به اجرای دو پروژه‌ی پارک نخل و نارنج و پارک آبی  در شهرستان بم گفت: «با اتمام این دو پروژه به زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان افزوده خواهد شد».

وی خاطرنشان کرد: «کارخانه حناسایی و خانه عامری‌ها برای واگذاری به بخش خصوصی آماده هستند و اداره کل میراث فرهنگی همکاری لازم در زمینه‌ی ارائه‌ی تسهیلات به سرمایه‌گذاران‌‌ را دارد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز