رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان:

۱۱۸۴ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان استان کرمان این ترم در دوره های کارورزی و مهارت آموزی شرکت می کنند

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۷:۵۳:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۶۳۱۲
۱۱۸۴ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان استان کرمان این ترم در دوره های کارورزی و مهارت آموزی شرکت می کنند
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: 1184 دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان استان کرمان این ترم در دوره های کارورزی و مهارت آموزی شرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس توان در جلسه شورای راهبری کارورزی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با بیان اهمیت و ضرورت کارورزی برای دانشجویان به ویژه دانشجو معلمان اظهار داشت: انتقال دانش، شامل علوم تخصصی و عمومی مورد نیاز دانشجو معلمان، یکی از رسالت های دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: در کنار علم آموزی و انتقال تجربیات، تبیین جایگاه و شایستگی های یک معلم و نهادینه کردن ارزش های معلمی برای دانشجویان مهم است که به بهترین شکل ممکن باید انجام شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی خاص است و مهمترین رسالت را که همانا تربیت معلم برای هدایت نسل آینده ساز کشور است بر عهده دارد که مهارت آموزی در قالب دوره های کارورزی در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

توان با بیان این که مهارت آموزی، شناسنامه دانشگاه فرهنگیان است، اظهار داشت: پرورش و آماده سازی معلمانی باایمان، باانگیزه، متعهد، دلسوز و کارآمد، معلمانی با خلق و خو و منش معلمی از اهداف این دانشگاه است.

وی گفت: معلم باید شناخت درستی از فضای مدرسه داشته باشد، مشکلات یادگیری دانش آموزان را شناسایی و تحلیل کند و بتواند برای بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری راهکار ارائه کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: دانشجو معلمان از ترم 4 به بعد دوره کارورزی را می گذرانند که اگر این دوره به شایستگی سپری شود معلم جوان ما روش تعامل مطلوب با دانش آموز و اولیای دانش اموز را می آموزد، بنابراین کمیته های کارورزی باید در شهرستان ها و مناطق استان تشکیل شود و مدارسی برای مهارت آموزی معلمان انتخاب شود، ضمن این که ارتباط معلمان راهنما با دانشجو معلمان هم بسیار مهم است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز