رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد:

لزوم برخورد قانونی با تمامی بنگاه های معاملاتی غیرمجاز در حاشیه شهر کرمان/جلوگیری از تصرفات اراضی شهرک صنعتی ضروری است/طرح ساماندهی شهرک صنعتی کرمان به الگوی استانی تبدیل می شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۳:۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۶۵۹۱
لزوم برخورد قانونی با تمامی بنگاه های معاملاتی غیرمجاز در حاشیه شهر کرمان/جلوگیری از تصرفات اراضی شهرک صنعتی ضروری است/طرح ساماندهی شهرک صنعتی کرمان به الگوی استانی تبدیل می شود
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه اغلب بنگاه داران اطلاعات کاملی درباره مرز اراضی دولتی و خصوصی در نقاط مختلف شهر به ویژه در حاشیه شهرها دارند، گفت: این افراد اگر با علم به اینکه افراد در حال خرید و فروش زمین های دولتی هستند، در این حوزه به دلالی و واسطه گری بپردازند، با عنوان جرم معاونت در انتقال مال غیر به عنوان یک جرم سنگین مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری کل استان کرمان افزود: کار ساماندهی شهرک صنعتی در تعامل با استانداری کرمان و توسط توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان دنبال می شود.

وی اظهارداشت: باید به نحوی اقدام کنیم که بتوان در سطح کشوری اعلام کرد که طرح جامعی برای ساماندهی بخشی از حاشیه شهر کرمان اجرایی شده و موفق بوده و امکان تعمیم آن در سایر نقاط حاشیه ای نیز وجود دارد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر این مطلب که همت مسئولان اجرایی استان برای ساماندهی شهرک صنعتی جای تقدیر دارد، گفت: در نخستین گام ساماندهی شهرک صنعتی باید اراضی دولتی و خصوصی در این شهرک مشخص شده، سنددار شوند و طرح کاداستر نیز برای آنها اجرایی شود.

موحد ضمن اشاره به این مطلب که کوره های آهک پزی موجود در شهرک صنعتی تهدید جدی علیه سلامت عمومی به شمار می روند و ساماندهی و انتقال آنها باید به صورت جدی موردتوجه قرار گیرد، گفت: نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد برای احداث مسکن محرومان اعلام آمادگی کرده اند و در این زمینه باید زمین مورد نیاز از سوی شهرداری و سایر نهادهای مربوطه تامین شود.

وی تصریح کرد: براساس برآوردهای انجام شده، شهرک صنعتی کرمان هشت هزار نفر جمعیت دارد که بخشی از آنها در محدوده قانونی و بخشی در خارج ازمحدوده قانونی ساکن هستند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با پیگیری های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان خیری برای توانمندسازی مردم ساکن در حاشیه شهر کرمان اعلام آمادگی کرده است.

موحد بر ضرورت جلوگیری از تصرفات اراضی شهرک صنعتی تاکید کرد و ادامه داد: دادستان کرمان با همکاری راه و شهرسازی، شهرداری، منابع طبیعی و سایر نهادهای مربوطه از ایجاد هرگونه آثار تصرف و ایجاد بناهایی که آثار تصرف غیرقانونی هستند و به عنوان بنا مطرح می شوند، جلوگیری کنند و دستگاه قضایی نیز به عنوان جرم مشهود با آنها برخورد خواهد کرد.

وی یادآور شد: بخشی از مستحدثات موجود در شهرک صنعتی، تنها ایجاد آثار تصرف است و نمی توان نام بنا را به آنها نسبت داد زیرا بسیاری از آنها به صورت خشکه چینی و یا با کمترین مصالح و به صورتی کاملا غیرایمن احداث شده اند.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان بر شناسایی آلونک ها و نقل مکان آنها با همکاری کمیته امداد در مدت زمان معقول تاکید کرد و گفت: کار ساماندهی حاشیه شهر کرمان باید بر اساس زمانبندی مناسب و قابل ارزیابی دنبال شود تا در پایان سال جاری بتوان گزارش کاملی از روند اقدامات انجام شده ارائه کرد.

موحد ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر فرایند رفع تصرف از اراضی دولتی کوتاه شده است و این پرونده ها به صورت مستقیم به دادگاه ارسال شده و دادگاه حکم می دهد، گفت: شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های حوزه تصرف اراضی دولتی در دادسرای کرمان فعال شده تا روند رسیدگی به این پرونده ها با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه صیانت از حقوق بیت المال را وظیفه خود می دانیم، گفت: زمین خواری از جرایم مشهود است و ضابطان قضایی در برخورد با این جرایم می توانند راسا برخورد کرده ومتهم را بازداشت کنند.

دادستان کرمان نیز در این نشست از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل منابع طبیعی در رفع تصرف اراضی چشمه گز و کوهپایه تقدیر کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به فعال شدن پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی در شهرک صنعتی کرمان، گفت: به منظور ساماندهی شهرک صنعتی تعاملات بسیار خوبی با سازمان های مردم نهاد برقرار شده و  بانک اطلاعاتی مناسبی تدوین شده است.

سید مهدی قویدل با اشاره به این مطلب که کار صدور شناسنامه برای افراد فاقد اسناد هویتی در این منطقه در دست انجام است، گفت: اخطاریه های لازم برای انتقال کوره های آجرپزی از شهرک صنعتی نیز توسط شهرداری کرمان ارایه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز