مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان:

۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به فعالان گردشگری پرداخت شده است

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۴:۳۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۶۷۸۹۰
۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به فعالان گردشگری پرداخت شده است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: برای تسهیلات گردشگری در کرمان 594 پرونده در مجموع به میزان 125 میلیارد ریال تشکیل شده که تاکنون 50 میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی، ایجاد وفاق و همدلی در بین فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی کرمان را مهمترین دستاورد حضور خود در کرمان عنوان و بیان کرد: کرمان از نظر پنج شاخص مهم گردشگری که در جهان مطرح است شرایط بسیار مناسبی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان اظهار کرد: از جمله این شاخص ها می توان حمل و نقل ریلی، خطوط هوایی و جاده های مناسب و در دسترس؛ بهترین و با ظرفیت ترین جاذبه های گردشگری؛ مراکز اقامتی مناسب با سلایق مختلف شامل هتل، واحدهای بوم گردی و سایر مراکز؛ تجارت فعال و راهنمایان و متخصصان خوب و تخصصی اشاره کرد که کرمان در این موارد فعال و ظرفیت های فراوان دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به مهندسی دوباره برای بهتر شدن شرایط گردشگری داریم، افزود: در حال کارکردن بر روی راه اندازی گردشگری معدن هستیم و اگر چه در شرایط کرونا به سر می بریم اما آینده بسیار روشنی را برای گردشگری کرمان می بینیم. فعالی، در مورد ارائه تسهیلات پیش بینی شده برای فعالان حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: اختیار برخی تصمیمات در استان نیست و در سطح ملی تصمیم گیری می شود اما برای تسهیلات گردشگری در کرمان 594 پرونده در مجموع به میزان 125 میلیارد ریال تشکیل شده که تاکنون 50 میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی در دست اقدام است.

وی علت عدم استقبال برخی از فعالان این حوزه از تسهیلات را تامین نشدن نیاز آنها، ناتوانی در پرداخت اقساط و همچنین درخواست تسهیلات بلاعوض عنوان کرد. گفتنی است در پایان این نشست از فعالان حوزه گردشگری استان با اهدای جوایزی تجلیل و تفاهم نامه همکاری در حوزه گردشگری بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان و همچنین تفاهمنامه‌ای دیگر بین اتاق کرمان و شهرداری کرمان به طور جداگانه منعقد شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز