مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

افزایش شیوع کرونا در روستاهای کرمان/کرمان در آمار بستری مبتلایان به کرونا و مرگ و میر جزو استان‌های آخر است/نباید فعالیت مدرسه‌ها به شکل حضوری باشد

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۰۷:۲۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۸۱۴۸
افزایش شیوع کرونا در روستاهای کرمان/کرمان در آمار بستری مبتلایان به کرونا و مرگ و میر جزو استان‌های آخر است/نباید فعالیت مدرسه‌ها به شکل حضوری باشد
مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزیش آمار ابتلا به کرونا در برخی از روستاهای کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ نوذر نخعی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا از افزایش موارد ابتلا به کرونا در برخی روستا‌های کرمان خبر داد و گفت: مقایسه پیک اول و دوم کرونا نشان داده، پیک دوم در اکثر کشور‌های اروپایی شدیدتر بوده است.

او افزود: در چین و به منظور مقابل با کرونا به طور قابل توجهی تماس‌های افراد پایین آمده و یکی از اقدامات در این زمینه الکترونیکی شدن امور است و الزام و اجبار کردن افراد نیز از روش های دیگر است.

نخعی با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۴ روز بعد متوجه می‌شویم، اقدامات پیشگیرانه چقدر موثر بوده است، تصریح کرد: استان کرمان در مقایسه با کشور در آمار بستری مبتلایان به کرونا و مرگ و میر جزو استان‌های آخر است که حاصل فعالیت و اقدامات ستاد کرونا و دستگاه‌های مختلف است.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: کاهش تعداد تماس، رمز موفقیت چین در بحث کرونا بوده و با وجود جمعیت زیاد، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در این کشور کمتر از ۵ هزار نفر است.

او با اعلام اینکه مقالات می‌گوید دو تا سه هفته بعد از پیک، افزایش مرگ و میر را شاهد خواهیم بود، گفت: مسئله دیگر استفاده از ماسک است و در کشور‌هایی که مرتب از ماسک استفاده می‌کنند، شیب منحنی ابتلا خیلی ملایم است.

نخعی تصریح کرد: دو اهرم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اهمیت بسیاری دارد و باید از ازدحام‌ها بترسیم.

او به تاثیر فعالیت مدارس بر افزایش آمار ابتلاء به کرونا اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت مدارس در زمان شعله ور شدن آلودگی در جامعه، نقش دارد و در زمینه تعطیلی مدارس مسئله مهم، درخواست‌های مکرر و به حق والدین و معلمان است.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: باید فعالیت مدرسه اینگونه باشد که به شکل حضوری نباشد و آموزش مجازی باشد و آن‌ها که زیرساخت مجازی ندارند نیز، تعطیل اعلام شود.

نخعی افزود: موضوع مهم وحائز اهمیت فرهنگ سازی است که مردم باید بدانند مسئله جدی است.

او تصریح کرد: وقتی مدارس تعطیل شود باید توجه بیشتری داشت و تاخیر در اقدامات موجب می‌شود، زمانی به فعالیت مدارس ورود کنیم که کار از کار گذشته است.

نخعی در بخش دیگری از سخنانش به واکسن آنفلوآنزا اشاره کرد و افزود: مردم بیش از حد به واکسن آنفلوآنزا اعتقاد دارند، در صورتی که اثربخشی این واکسن در طول بازه زمانی ۱۴ ساله نشان داده، حداکثر این اثربخشی  ۵۰ درصد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز