با حضور رییس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس؛

افتتاح ۳۰۸ میلیارد تومان پروژه گازرسانی به استان کرمان

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۶:۵۷:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۹۲۳۲
افتتاح ۳۰۸ میلیارد تومان پروژه گازرسانی به استان کرمان
در ارتباط ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور با مسجد جامع شهداد ۳۰۸ میلیارد تومان پروژه گازرسانی در استان کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و معاون وزیر نفت "حسن منتظر تربتی" عصر امروز 14 مهرماه در آئین افتتاح طرح‌های گازرسانی شرکت گاز استان کرمان و در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهور و وزیر نفت یکی از  اقدامات دولت تدبیر و امید را گاز رسانی به روستاها دانست و گفت: در بخش تولید گاز در عسلویه و افزایش گازرسانی به روستاها یکی از اقدامات مهم این دولت است.

وی بیان کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید تعداد 14 هزار روستا به شبکه گاز وصل بودند و 32 هزار روستا در این دولت از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و 4 هزار و 300 روستا نیز در دست اجراست.

معاون وزیر نفت اعتبار برای گازرسانی به روستاها را 29 هزار میلیارد تومان دانست و با اشاره به اینکه 8 میلیارد تومان توسط مردم در این بخش هزینه شده است، ادامه داد: این قول را می‌دهیم که تا پایان دولت 35 هزار روستا گازدار شوند و 21 هزار روستا در حال حاضر در دست اجرا داریم و می‌توان گفت در این دولت در هر هفته 50 روستا گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه گازرسانی رونق مربوط به صنایع را در پی دارد، تصریح کرد: 40 هزار میلیارد تومان از جایگزینی گاز به جای سوخت مایع درآمدزایی برای دولت داشته است.

منتظر تربتی با بیان اینکه یکی از مشکلات مردم روستایی ما حمل کپسول گاز توسط زنان و مردان بوده است، اظهار کرد: تقریبا بیش از 5 میلیارد لیتر فراورده جایگزین شده و تقریبا روزی یک میلیون کپسول از دوش مردم برداشتیم.

وی بیان کرد: امروز در شهر شهداد هستیم و در این استان هم برای گرما و هم صنعت از گاز استفاده می‌کنند و با افتتاح پروژه‌های جدید 5 شهر و 146 روستا و 150 واحد صنعتی با اعتبار حدود 350 میلیارد تومان گازدار می‌شوند.

معاون وزیر نفت گفت: برای ما سال اول و آخر دولت تفاوتی ندارد و گازرسانی را با شتاب دنبال می‌کنیم و تا پایان سال 5 شهر و 90 روستا را متصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد روستاهای گازدار در استان کرمان در این دولت سه برابر شده است، بیان کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید در استان کرمان 449 روستا گازدار بودند که هم‌اکنون 1337 روستا به شبکه گاز متصل شده و 363 روستا را در دهه فجر به شبکه گاز متصل می‌کنیم.

محمدرضاوفایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس،  فرماندار کرمان، مدیران شرکت گاز استان، بخشدار شهداد، امام جمعه موقت شهداد، امام جمعه اندوهجرد و جمعی از مدیران استانی و محلی در این مراسم حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز