معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان:

حتی یک دانش آموز هم نباید از آموزش، محروم بماند

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۹:۵۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۷۰۸۸۳
حتی یک دانش آموز هم نباید از آموزش، محروم بماند
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حتی یک دانش آموز هم نباید از آموزش، محروم بماند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید محمد حبیب اللهی در جلسه گردهمایی معاونان و کارشناسان آموزش متوسطه و ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، با تاکید بر برنامه ریزی برای پوشش تحصیلی حداکثری دانش آموزان گفت: برنامه تعالی مدیریت مدارس در قالب الگوی جدید اجرا می شود و برای جشنواره نوجوان خوارزمی پوشش صددرصدی دانش آموزان متوسطه اول در نظر است.

وی با اشاره به اجرای شیوه نامه سیستمی تطبیق نظام های قدیم آموزش با نظام جدید آموزش، بر ارائه خدمات آموزشی هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری و مجازی تاکید کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان، تهیه و تکمیل اطلس دسترسی دانش آموزان به آموزش های مجازی و حضوری را ضروری دانست و اظهار داشت:  برنامه توسعه سنواتی فنی و حرفه ای و کاردانش و اجرای صحیح آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در هنرستان ها باید در نظر گرفته شود و نیروهای فنی و حرفه ای و کاردانش هم باید در جای مربوط به تخصص خود به کار گرفته شوند.

حبیب اللهی بر اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) تاکید کرد و افزود: رعایت شیوه نامه مخصوص خوابگاه های دانش آموزی و دانش آموزان خوابگاهی ضرورت دارد.

وی گفت: از ظرفیت اثربخش گروه های آموزشی باید استفاده شود و در تولید محتواهای آموزشی باید نظارت و سنجش کافی وجود داشته باشد و محتواهای تایید شده باید در اختیار همه دبیران و دانش آموزان قرار بگیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به لزوم بهره مندی از مجلات رشد که می تواند مفید و کاربردی باشد، گفت:  امروز که آموزش مجازی برقرار است مراقبت از دانش آموزان توسط خانواده ها مورد تاکید است که درگیر آسیب های فضای مجازی نشوند و همه باید کمک کنیم تا کیفیت آموزش و پرورش ارتقا یابد.

حبیب اللهی بیان داشت: در انتخاب آموزش حضوری یا غیر حضوری دانش آموز و خانواده اش مختارند، نسخه واحدی نمی توان در این خصوص پیچید اما اصل بر آموزش حضوری است، مدیر مدرسه و معلم باید بداند که آیا دانش آموز طبق برنامه ریزی، آموزش می بیند یا خیر؟ اگر یک دانش آموز در تعدادی از دروس حضوری و بقیه دروس غیر حضوری باشد باید مشخص شود.

وی تاکید کرد: با هر تعداد دانش آموزی که در مدرسه حضور داشته باشد آموزش حضوری برقرار است، مدارس دایر هستند حتی اگر یک دانش آموز متقاضی آموزش حضوری باشد.

 

 

نظر شما