رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

بیماران دارای مشکلات تنفسی، ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است/ پیک سوم تعداد مبتلایان از پیک اول بیشتر است

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۷:۰۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۱۳۶۱
بیماران دارای مشکلات تنفسی، ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است/ پیک سوم تعداد مبتلایان از پیک اول بیشتر است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از برگزاری خوب اربعین در کرمان قدردانی و عنوان کرد: بیمارانی که تخت‌های بیمارستانی استان را به دلیل مشکلات تنفسی اشغال می‌کنند، نسبت به سه هفته قبل 80 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمیدرضا رشیدی‌نژاد در این خصوص اظهار داشت: روند صعودی مبتلایان را با شیب بیشتر نسبت به هفته‌های قبل شاهدیم، الان مرگ و میر ناشی از بیماری ثابت است اما مشخص نیست دو هفته آینده چگونه باشد، بیماران تحت ونتیلاتور در بهترین شرایط 85 درصد فوت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به درگیری بیماری در بین اعضای یک خانواده گفت: به لحاظ درمانی و دارو در حال حاضر مشکلی نداریم، پرسنل هم تاکنون زحمت کشیدند، اما ظرفیت‌ها محدود است و افزایش بیماران بستری را شاهدیم.

دکتر رشیدی‌نژاد بیان کرد: داروهایی که اکنون در موارد بیماری کرونا استفاده می‌شود هیچ کدام داروی قطعی نیستند. اینکه در روش درمانی بیماران به غیر از پزشکان مخصوص این کار، کسی بخواهد دخالت کند به ضرر تمام می‌شود.

وی اظهار داشت: پیک سوم تعداد مبتلایان و شیوع بمیاری کرونا از پیک اول بیشتر است، اکنون پیک بستری است و انتظار پیک مرگ و میر را در دو هفته آینده داریم و امیدواریم به آن سمت نرویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: از امروز در بیمارستان‌ها پذیرش بیماران غیراورژانسی محدود و تقریبا ممنوع شده و اولویت تخت بستری با بیماران کرونایی است و از ظرفیت تمام بیمارستان‌ها در بخش خصوصی، دولتی و نظامی برای بیماران کووید 19 استفاده می‌شود.

رشیدی‌نژاد بیان کرد: در شهرستان و شهر کرمان، سیرجان و رفسنجان به طور چشمگیری نزدیک به دو برابر بیماران افزایش دارند و در سیرجان به طور قابل توجهی نزدیک به دو و نیم برابر بیمارن بستری افزایش پیدا کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز