معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد:

لزوم رعایت حریم شخصی دانش آموزان و معلمان در کلاس های برخط

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۱:۴۱:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۶۷۹۴
لزوم رعایت حریم شخصی دانش آموزان و معلمان در کلاس های برخط
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: رعایت حریم شخصی دانش آموزان و معلمان در کلاس های برخط الزامی و اصل مهمی است که باید مدیریت و به آن توجه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین براهویی در نشست مدیرکل و اعضای شورای معاونان با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، تصریح کرد: با ورود به عصر فناوری اطلاعات، تغییرات عمده ای در حوزه آموزش ایجاد شده که یکی از مهم ترین دستاوردهای این عصر، آموزش الکترونیکی است که موجب ایجاد تحول شگرف در نظام آموزشی شده و هم اکنون هم محور توسعه آموزش های الکترونیکی در اکثر کشورهای جهان، آموزش های مجازی هستند.

وی با اشاره به مفهوم حضور مجازی دانش آموزان در کلاس های درس، گفت: حضور دانش آموزان در کلاس های مجازی بر پایه تعامل دوسویه با معلم تعریف می شود و در این محیط یادگیری به همه اموری که در کلاس های فیزیکی و حضوری توجه می شود، باید توجه شود و تثبیت و تحکیم آموزش های مجازی و توجه به حضور دانش آموزان هم در کلاس های درس برخط، الزامی است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تلقی ما از کلاس درس باید درست باشد، آموزش تلفیقی حضوری و مجازی در شرایط بیماری کرونا ما را در نقطه ای قرار داده که بایستی متناسب با آن تحول ایجاد کنیم.

براهویی گفت: آموزش مجازی جایگزین و بدیلی برای آموزش حضوری است که مدیریت فراگیر آن  بسیار مهم است و معلم در زیست بوم جدید باید فعالیت های دانش آموزان را رصد کند.

وی با تاکید بر اهمیت ساماندهی و آموزش مطلوب نیروی انسانی گفت: مسئول ساماندهی نیروی انسانی، کمیته نیروی انسانی در شهرستان ها و مناطق است و نقش اداره کل در این خصوص، راهبری کلان است نه پاسخگویی و پیگیری خرده مسائل و مشکلات همکاران باید در آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق پیگیری شود و کارشناسان تعیین شده بایستی صلاحیت و توان پیگیری و پاسخگویی را داشته باشند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان همچنین بر آموزش کارکنان و معلمان به عنوان اصلی مهم تاکید کرد و افزود: در شرایط جدید حتما نیاز هم افزایی بیشتر و همیاری خیران برای کاهش مشکلات و چالش ها داریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز