رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

بالا بودن ضریب امنیت جامعه توسعه اقتصادی را در پی دارد

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۰۸:۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۷۲۶۰
بالا بودن ضریب امنیت جامعه توسعه اقتصادی را در پی دارد
رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه امنیت یکی از مهم ترین ارکان عمومی جامعه است که بایستی از سوی دولت و حاکمیت فراهم شود، گفت: طبق مطالعات انجام شده ضریب امنیتی بالا در همه سطوح، بدون‌ شک با تاثیر گذاشتن بر سرمایه‌گذاری، باعث رشد و توسعه اقتصادی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب‌زاده در آئین گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تجلیل از فرماندهان انتظامی استان کرمان افزود: از سوی دیگر رشد اقتصادی می تواند از طریق کاهش فقر و فاصله طبقاتی، به امنیت اجتماعی و اقتصادی دامن زده و شکوفایی را به دنبال داشته باشد. وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین انتظاراتی که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور فیزیکی خود در محل سرمایه گذاری دارند، تامین امنیت آنهاست که این موضوع بسیار مهم است زیرا اگر امنیت سرمایه‌گذار از طرق مختلف تهدید شده یا به خطر بیفتد دیگر سرمایه‌گذار رغبتی برای تعریف برنامه‌های خود پیدا نخواهد کرد.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: وجود امنیت در درون کشور که وظیفه تامین آن بر عهده نیروی انتظامی است، به عنوان یک موهبت اگر در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد، می‌تواند به توسعه و بالندگی اقتصاد کشور کمک کند. رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه از دیدگاه اقتصادی، امنیت به سه لایه تفکیک شده و اثرگذاری آن بر رشد اقتصادی در هر سه لایه مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: اولین لایه امنیت، به امنیت جانی و اجتماعی افراد مربوط می‌شود و در واقع تا زمانی که امنیت جانی و مالی افراد در درون کشورها تامین نشود صحبت کردن از دیگر لایه‌های امنیت بی‌معنی خواهد بود.

وی افزود: لایه میانی امنیت، به امنیت منطقه‌ای و جغرافیایی مربوط می‌شود که اگر امنیت افراد و سرمایه‌گذاران از درون کشور تامین شود و ثبات سیاسی حکومت نیز در کمک به آن عمل کند آنگاه باید در مقابله با تهدیدهای بیرونی و منطقه‌ای رفتاری اتخاذ شود تا تنش به درون کشور رسوخ نکند. طبیب زاده، آخرین و مهم‌ترین لایه امنیت از دیدگاه اقتصادی را امنیت سرمایه و تضمین حقوق مالکیت افراد عنوان و بیان کرد: بر اساس گزارش فضای کسب و کار سال 2016 بانک جهانی، 10 شاخص برای بهبود فضای کسب و کار تعریف شده که یکی از این شاخص‌ها، حمایت از سرمایه‌گذاران است که به بررسی میزان حمایت قانون از حقوق سهامداران و حمایت از سرمایه‌گذاران می‌پردازد.

وی به نمونه‌ای بومی از تاثیر امنیت بر توسعه اقتصادی اشاره و اظهار کرد: شرق استان در گذشته به عنوان یکی از مناطق اصلی بحران خیز استان کرمان با مواردی مانند درگیری مسلحانه، قتل، ‌آدم ربایی یا راه‌بندی مسلحانه روبرو بود اما نیروهای امنیتی و انتظامی در طول یک دهه تلاش و جانفشانی توانستند امنیت را در شرق استان برقرار کنند و زمینه سرمایه گذاری را در این منطقه فراهم سازند. رئیس اتاق کرمان اظهار کرد: امروز در بم هزاران نفر در کارخانجات خودروسازی و صدها نفر در کارخانجات و صنایع مختلف تبدیلی و فرآوری، از بسته بندی خرما گرفته تا تهیه نئوپان از سرشاخه های نخل، مشغول به کار هستند که بخشی از آرامش امروز این منطقه، مرهون توسعه اقتصادی است و در مقابل تحکیم و تقویت امنیت نیز می تواند توسعه اقتصادی را روز به روز افزایش دهد.

وی ادامه داد: توسعه اقتصادی بر مبنای صحیح، موجب بهره‌مندی همه مردم می شود و همچنین امنیت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان سبب گسترش حجم سرمایه‌گذاری شده و سرمایه‌گذاران در تمام جهان به دنبال جای امن و مطمئن هستند. طبیب زاده افزود: باید به این نکته توجه کرد که با مهاجرت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به جاهای امن‌تر، سهم تولید، اشتغال و درآمد سرانه نیز کاهش یافته، اقتصاد ناسالم شبیه قاچاق مواد مخدر، کالا، دام و انسان جایگزین آن می شود، تبعات سوء امنیتی را به دنبال خواهد داشت و همه از آن متضرر خواهند شد. گفتنی است در پایان این همایش از فرماندهان انتظامی کرمان قدردانی و تجلیل شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز