معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

اجرای طرح سرشماری تخصصی سواد در شهرستان ها و مناطق استان کرمان

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۰۸:۲۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۷۲۷۶
اجرای طرح سرشماری تخصصی سواد در شهرستان ها و مناطق استان کرمان
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان از اجرای طرح سرشماری تخصصی سواد در شهرستان ها و مناطق استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد ضیاالدینی ضمن اعلام این خبر گفت: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95،  155150 نفر از جمعیت 3164718 نفری استان، اظهار کرده اند که بی سوادند به این معنی که میانگین نرخ باسوادی استان، برابر 92.3 درصد و 2.4 درصد از میانگین کشور کمتر است.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای پشتیبانی سوادآموزی مقرر شد با توجه به این که آمار خود اظهاری افراد مبنی بر بی سوادی شان ممکن است با خطاهایی همراه باشد، طرح سرشماری سواد به صورت خانه به خانه در استان انجام شود که تاکنون در شهرستان فهرج و منطقه راین به صورت نمونه اجرا شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان، همگام با رسالت اصلی خویش یعنی مبارزه با بی سوادی، رویکردهای نوینی را مد نظر قرار داده است.

ضیاالدینی گفت: از  اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گسترش سواد است و برای تحقق این هدف متعالی، برنامه های مختلفی در حال تحقق است.

وی تصریح کرد: برای تحقق هدف ریشه کنی بی سوادی، باید مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان، مشکل اصلی شناسایی و جذب را با اجرای طرح سرشماری تخصصی سواد به صورت خانه به خانه با اولویت مناطق روستایی با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و شورای پشتیبانی سوادآموزی اجرا کنند و بی سوادان شناسایی شده را در سامانه جدید ثبت و برای آموزش آن ها اقدام کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز