مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد:

اجرای طرح «کوچ» در مدارس استان/ وزن دانش‌آموزان کرمانی کنترل می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۳:۴۵:۰۴
کد خبر: ۱۰۷۸۲۸۹
اجرای طرح «کوچ» در مدارس استان/ وزن دانش‌آموزان کرمانی کنترل می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طرح کاهش وزن و کنترل چاقی دانش‌آموزان در مدارس استان کرمان اجرا می‌شود. این طرح برای همه‌ی دانش‌آموزان استان، در همه دوره‌های تحصیلی و در همه‌ی شهرستان‌ها و مناطق اجرا خواهد شد. غربالگری و تعیین شاخص توده‌ی بدنی، کاهش سه درصدی تعداد دانش‌آموزان چاق و بهبود وضعیت جسمانی دانش‌آموزان قدکوتاه از اهداف اصلی اجرای طرح «کوچ» است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری‌نسب در آغاز به کار طرح کوچ (کاهش وزن و چاقی دانش‌آموزان) در استان کرمان، اظهار کرد: «طرح کوچ با هدف افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به دانش‌آموزان در مدیریت قد و وزن خود و ترویج سبک زندگی سالم اجرا می‌شود».

وی افزود: «در شرایط امروزی بیماری کرونا نیاز است برنامه‌ی جدی‌تر و مدونی در راستای اجرای طرح کوچ که یکی از 25 بسته‌ی تحولی وزارت آموزش و پرورش است، داشته باشیم که قطعا شرایط حاکم بر زندگی ما ایجاب می‌کند مربیان درس تربیت‌بدنی با سخت‌کوشی بیشتری در این زمینه کار کنند».

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: «غربالگری و تعیین شاخص توده‌ی بدنی، جلب حمایت مدیران و معلمان، ایجاد تغییر رویه و رفتار، کاهش سه درصدی تعداد دانش‌آموزان چاق و بهبود وضعیت جسمانی دانش‌آموزان قدکوتاه از اهداف اصلی اجرای این طرح است».

وی با اشاره به این‌که این طرح برای همه‌ی دانش‌آموزان استان، در همه‌ی دوره‌های تحصیلی و در همه‌ی شهرستان‌ها و مناطق اجرا می‌شود، بیان کرد: «همه‌ ساله درمان بیماری‌های ناشی از چاقی و اضافه وزن هزینه‌های زیادی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند که با این غربالگری و داشتن برنامه‌ی مناسب غذایی و فعالیت‌های بدنی متناسب، می‌توان از بسیاری از این هزینه‌ها پیشگیری کرد».

اسکندری‌نسب گفت: «ما در آموزش و پرورش هم ملکلف و هم موظفیم که از هر فرصتی برای اجرای برنامه‌های مرتبط با سلامتی جسمی و روحی دانش‌آموزان استفاده کنیم که نقش مربیان و معلمان در این راستا بسیار مهم است، دانش‌آموزان باید اصول بهداشت محیط زندگی و تحصیل و همچنین خودمراقبتی و خود محافظتی را یاد بگیرند».

وی با بیان این‌که حتی در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا آموزش و پرورش دانش‌آموزان تعطیل نمی‌شود، اظهار کرد: «باید شرایط آموزش و پرورش را با شرایط کرونایی پیش ببریم، فعالیت‌های آموزشی و تربیتی را نمی‌توان تعطیل کرد، رسالت اصلی ما هم آموزش و هم تربیت است و همه باید برای ارتقای نظام سلامت جامعه تلاش کنیم».

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: «جامعه و کشور ما از ماشینی‌شدن زندگی رنج می‌برد و این طرح فرصت بسیار مناسبی برای کنترل وزن و غربالگری دانش‌آموزان  و تضمین سلامت آینده‌ی آن‌ها است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز