معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان:

۲۱ درصد دانش‌آموزان کشور دچار چاقی هستند

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۱:۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۸۷۶۲
۲۱ درصد دانش‌آموزان کشور دچار چاقی هستند
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: نهادینه کردن سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب توام با تحرک و شادابی برای مدیریت وزن دانش آموزان از اهداف اجرای طرح کوچ است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ماشاالله میرزا حسینی در آیین آغاز به کار طرح کوچ، با بیان ضرورت و اهمیت کنترل وزن دانش آموزان، اظهار داشت: طرح کوچ برای حدود ۶۶۰ هزار دانش آموز کرمانی در همه مدارس اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: آموزش و پرورش استان کرمان به عنوان آغازگر و منشا این طرح در کشور محسوب می‌شود، به این صورت که چند سال قبل فهیمه محمدی یکی از معلمان تربیت بدنی رفسنجانی در مدرسه دخترانه متوسطه اول شاهد با طرح ابتکاری تشخیص شاخص توده بدنی با عنوان BMI" رقابتی" در این خصوص فعالیت‌های درخشانی انجام داد و به تدریج این پیشنهاد و ابتکار عمل به صورت طرحی کشوری در آمد.

او افزود: امروز این طرح به صورت کشوری در ارتباطی مجازی با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان تربیت بدنی وزارت افتتاح می‌شود و فهیمه محمدی معلم مبتکر رفسنجانی و یکی از دانش آموزان وی به نمایندگی از معلمان و دانش آموزان سخن خواهند گفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که چاقی یکی از معظلات تهدید کننده سلامتی در کشور ما است، بیان داشت: بیش از ۶۰ درصد مردم ایران اضافه وزن دارند.

میرزا حسینی، افزود: این رقم، در حالی است که استاندارد جهانی این عدد ۱۳ درصد است و در کشور ما ۹.۵ درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و بیش از ۱۱ درصد دانش آموزان چاق هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان، با بیان اینکه علت چاقی در کودکان با بزرگسالان متفاوت است، گفت: در مجموع می‌توان گفت ۲۱ درصد دانش‌آموزان دچار چاقی هستند، هر چند که تحت تاثیر ایام قرنطینه، طی ماه‌های اخیر این آمار افزایش داشته است.

میرزاحسینی در خصوص شیوه اجرای طرح کوچ گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا نیازی به مراجعه حضوری دانش آموزان به مراکز نیست و اطلاعات لازم از سوی عوامل اجرایی مدرسه از خانواده‌ها دریافت و در سامانه سناد ثبت می‌شود.

او افزود: پس از رصد و پایش اطلاعات، دانش آموزان دارای افزایش یا کاهش وزن و کوتاهی قد شناسایی شده و خدمات لازم به آن ها، از جمله فعالیت‌های بدنی و رژیم غذایی مناسب ارائه می‌شود.

او گفت: تا ۱۵ اسفند ۹۹ دانش آموزانی که کاهش وزن داشته اند به یمن سلامتی و تناسب اندام درختی هم به یادگار می‌کاشتند تا همه از سرسبزی و طراوت آن بهره‌مند شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز