استاندار کرمان:

مردم باید به راحتی به فرمانداران دسترسی داشته باشند

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۷:۳۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۷۹۱۷۱
مردم باید به راحتی به فرمانداران دسترسی داشته باشند
استاندار کرمان با تاکید بر ارتباط قوی مردم با فرمانداران گفت: مردم باید به راحتی به فرمانداران دسترسی داشته باشند و حرفشان را از طریق ملاقات‌های عمومی، تلفنی، مکاتبه یا ویدئوکنفرانس به مسئولان خود برسانند. جایگاه مردم مورد احترام است و جواب نامه‌های درخواستی آنها به صورت کتبی داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در نشستی با فرمانداران سراسر استان به شرایط کاری از لحاظ ملی و منطقه‌ای اشاره و عنوان کرد: تحریم‌های جدی و شدیدی علیه جمهوری اسلامی شاهدیم که نتیجه آن مشکلات مالی و کاهش شدید درآمدهای دولت است به ویژه درآمدهای ارزی که بر بازار و قیمت‌ها نیز اثرگذار هستند.

وی ادامه داد: در کنار همه مشکلات، بیماری کرونا را داریم که پیک سوم آن در استان بسیار شدیدتر است و آمار بستری‌های بیمارستانی به هزار نفر رسیده و موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و متصل به ونتیلاتور افزایش یافته است.

فدائی عنوان کرد: هرچند که استان کرمان در مجموع زیر میانگین کشوری است، اما محدودیت‌های جدید اعمال شده و بعضی اختیارات نیز به فرمانداران داده شده است.

استاندار کرمان ارتباط قوی مردم با فرمانداران از طریق ملاقات‌های عمومی، تلفنی، مکاتبه، ویدئوکنفرانس و غیره را مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم باید به راحتی با فرمانداران دسترسی داشته باشند و حرفشان را به مسئولان خود برسانند.

وی تصریح کرد: جایگاه مردم مورد احترام است و نامه‌های درخواستی در سفرهای شهرستانی حتما مورد پیگیری قرار گرفته و جواب آن به صورت کتبی داده شود.

فدائی، نظارت بر بازار و قیمت‌ها، دسترسی مردم به قیمت‌ها را یکی از اولویت‌های کنونی فرمانداری‌ها برشمرد و گفت: در کنترل قیمت‌ها پیچیدگی‌هایی وجود دارد، اما در مجموع مردم باید از قیمت‌ها آگاه باشند.

استاندار کرمان، تجهیز شهرها به سیستم پایش تصویری و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چارچوب قانون و جذب سرمایه‌گذاری را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: بانک مرکزی دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک را تحت عنوان رونق تولید ابلاغ کرده است که شامل بنگاه‌های نیمه فعال با 60 درصد پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط پرداخت تسهیلات نیز آسان شده است، چک برگشتی و معوقه غیرجاری مورد استثنا قرار گرفته و قرارداد شرکت شهرک‌های صنعتی و پروانه بهره‌برداری معادن به عنوان وثیقه قابل قبول است. با این بخشنامه هیچ واحدی نباید معطل منابع مالی باشد.

دکتر فدائی ابراز داشت: استان کرمان در جذب تسهیلات تبصره 18 در سال گذشته به دلیل محدویت‌های آیین‌نامه‌ای و غیره نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و از 914 میلیارد تومان معرفی شده به بانک‌ها تنها 60 میلیارد تومان آن پرداخت شد.

وی عنوان کرد: گزارش تحلیلی از دلایل عدم پرداخت این تسهیلات آماده و دسته‌بندی شده و به زودی آن را ارائه خواهیم کرد.

استاندار کرمان اتمام پروژه‌های عمرانی را در ایام پایانی دولت از فرمانداران خواست و افزود: پروژه‌هایی که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند پیگیری کنید تا با کمک موسسات غیردولتی به اتمام برسند و دولت بعد درگیر آنها نباشد.

دکتر فدائی در ارتباط با صحبت فرمانداران جنوب استان در خصوص محصولات کشاورزی گفت: مشکلات محصولات جنوب استان همه ساله بوده و سال گذشته با بیماری کرونا این مسئله تشدید شد که یکی از دلایل آن هم عدم امکان صادرات و بسته بودن مرزها بود.

وی تصریح کرد: در مورد تعرفه‌های صادراتی مکاتبات متعددی با وزارت صمت داشتیم، برخی کالاها نیز اجازه مستقیم صادرات به یک کشور را نداشتند.

استاندار کرمان بیان داشت: در حوزه حمل و نقل نیز می‌توانید از تسهیلات صادرات استفاده کرده و ماشین‌های یخچال‌دار تهیه کنید. صادرات هوایی نیز مراحل آخر خود را می‌گذراند و از طریق اتاق بازرگانی می‌توانید آن را پیگیری کنید.

دکتر فدائی اظهار داشت: تعاون روستایی در تهران و استان‌های دیگر غرفه‌های عرضه مستقیم در اختیار می‌دهد و می‌توانید از این طریق محصولات را بدون واسطه عرضه کنید، ضمن اینکه فروش مستقیم به استان‌های دیگر نیز قابل پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: برای محصولاتی که استراتژیک نیست و دولت در آن دست نداشته، خرید تضمینی و توافقی درست نیست، خرید تضمینی مرحله آخر است و اول باید فروش به استان‌ها، توسعه ناوگان حمل و نقل، تسهیلات صادرات، راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری و ... را دنبال کنید.

استاندار کرمان همچنین در مورد راه‌اندازی کمپ ماده 16 ویژه معتادان متجاهر گفت: هر یک از شهرستان‌ها که راه‌اندازی این مرکز را لازم می‌دانند، حتما اقدام کنند.

 

نظر شما