مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

حوزه فرهنگ تحت هیچ شرایطی تعطیل شدنی نیست

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۸:۲۹:۴۳
کد خبر: ۱۰۸۲۹۳۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان کرمان گفت: معتقدیم و بر آن تاکید داریم که حوزه فرهنگ تحت هیچ شرایطی تعطیل شدنی نیست، ضمن این که یکی از مواردی که در شرایط ویژه به کمک روحیه جمعی جامعه می اید حوزه های فرهنگی و هنری است بنابراین این جشنواره از این منظر نیز حایز اهمیت بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا علیزاده در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: برگزاری این جشنواره با شکوه در روزهای پر از شور و نشاط ولادت حضرت محمد (ص) اتفاق مبارکی بود که بر همدلی و مهربانی بین احاد جامعه ایران اسلامی تاکید کرد و ان را هنرمندانه به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: از ابتدای سال شرایط برپایی جشنواره در روزهای کرونا را بررسی کردیم؛ اما هدف اصلی ما این بود که برگزاری جشنواره ای در این حد و ابعاد دچار وقفه نشود به همین دلیل تلاش کردیم تا با ایجاد شرایط مناسب و بهر گیری از تجربیات 12 دوره قبل چراغ جشنواره را روشن نگه داریم و نگذاریم کرونا باعث تعطیلی آن شود.

علیزاده تصریح کرد: معتقدیم و بر آن تاکید داریم که حوزه فرهنگ تحت هیچ شرایطی تعطیل شدنی نیست، ضمن این که یکی از مواردی که در شرایط ویژه به کمک روحیه جمعی جامعه می اید حوزه های فرهنگی و هنری است بنابراین این جشنواره از این منظر نیز حایز اهمیت بود.

وی افزود: یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید محتوا برای فضای مجازی و رسانه های اجتماعی است ،این جشنواره توانست طی چهار روز برگزاری محتوای مناسب و فاخری از تولیدات موسیقی نواحی ایران را تولید و در فضای مجازی منتشر کند.

علیزاده تصریح کرد: جشنواره امسال امشب و در شب اختتامیه خود پایان نمی‌پذیرد، بلکه محتوای تولید شده در ایام برپایی آن تا مدت‌ها در رسانه های اجتماعی بازنشر و منتشر خواهد شد.

وی گفت: فیلم های مستندی که قرار است از بزرگان موسیقی نواحی ایران تهیه شود بخش دیگری از جشنواره است که مقدمات ان فراهم شده و به زودی ساخت فیلم‌ها کلید خواهد خوردو این نقطه قوت و تفاوت جشنواره سیزدهم نسبت به جشنواره های دوره قبل است.

 

نظر شما