وزیر نیرو:

۱۷ استان از مزایای انتقال آب خلیج فارس بهره مند می‌شوند

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۵۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۸۳۰۹۴
۱۷ استان از مزایای انتقال آب خلیج فارس بهره مند می‌شوند
وزیر نیرو گفت: پروژه انتقال آب خلیج فارس برای ۱۷ استان کشور آغاز شده است و سالانه ۶۰ میلیارد متر مکعب آب در این پروژه به بخش های مختلف کشور منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا اردکانیان، در مراسم افتتاح پروژه انتقال آب به استان کرمان که از طریق ویدئو کنفراس با رییس جمهور انجام  شد، بیان داشت: وزارت نیرو از آغاز سال پویش طرح های الف و ب را افتتاح کرد و امروز پروژه شیرین سازی آب دریا یکی از پروژه‌های مهم در سطح دنیا افتتاح شد.

او افزود: کار مطالعه این پروژه برای ۱۷ استان کشور آغاز شده است و۷۵ درصد آب، در منطقه نمک زدایی می‌شود، از ۶۰ میلیارد متر مکعب آب  در این پروژه و حدود ۲ میلیارد متر مکعب در بخش صنعت استفاده خواهد شد که این میزان در سال های بعد به ۳ میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

اردکانیان گفت: قیمت تمام شده آب برای صنعت سیرجان، ۲میلیون یورو خواهد بود که چیزی حدود ۲ درصد هزینه‌های صنعت فولاد است.

وزیر نیرو  افزود: ۲۰۰ میلیارد یورو ارزش آبی است که در چرخه انتقال ، بغیر از آب شرب، در صنعت وکشاورزی بکار می بریم.

بیشتر بخوانید

فاز نخست انتقال آب از خلیج فارس به گل گهر افتتاح می شود

امواج خلیج فارس به سواحل کرمان رسید/ صدای پای آب در کرمان

اردکانیان با بیان اینکه بخش صنعت حدود ۹۵۰ میلیون متر مکعب آب کمبود دارد و به همین دلیل انتقال آب برای صنعت رقم خورده است، افزود: در این پروژه  ۲۶ میلیارد متر مکعب آب دریا بدون نمک‌زدایی به استان‌های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان انتقال داده شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه از این مقدار حدود ۱۳ میلیون متر مکعب بدون نمک‌زدایی در حال بهره‌برداری است گفت: هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب از این آب به  این استان‌ها بدون نمک‌زدایی تخصیص داده‌ایم که از این مقدار حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین حاصل شده است که برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز