یادداشتی از عرفان امیرخسروی

لیگ برتر؛ تب فوتبال را در استان کرمان داغ می‌کند

۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۷:۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۳۴۴۶
لیگ برتر؛ تب فوتبال را در استان کرمان داغ می‌کند

با شروع بازی گل‌گهر و سپاهان، لیگ برتر فوتبال کشور در استان کرمان نیز آغاز می‌شود و نگاه تمامِ عاشقان فوتبال در این استانِ پهناور، را معطوف به سیرجان می‌کند. البته که بازی اول استقلال در این فصل برای مردمانِ کریمِ استانِ هشت، مهم‌تر از فصول پیش است چون این تیمِ پرافتخارِ تهرانی، میزبان مس رفسنجان تازه صعودکرده خواهد بود و نارنجی‌پوشان کویر د ورزشگاه آزادی باید با آبی‌های پاییتخت روبه‌رو شوند.

پس با شروع هفته اول این رقابت‌ها، تب فوتبال در استان کرمان داغ می‌شود، استانی که تا همین دو فصل پیش و پس از گذشت ۶ فصل از سقوط مس کرمان به لیگ دسته اول فوتبال کشور در سیزدهمین دوره‌اش، نماینده‌ای در مهم‌ترین لیگ فوتبال کشور نداشت.

اما امسال برای هواخواهانِ فوتبال در پهناورترین استان کشور، لیگ برتر، متفاوت خواهد بود و هیجانش بیش از پیش است چرا که حالا دو تیم از این خطه در این لیگ و ماراتُنِ مهیج رقابت خواهند کرد و این تیم‌ها به خاطر عملکردی هم که در بازار نقل‌وانتقالات داشته‌اند، و خریدهایی که انجام داده‌اند، جذابیت‌شان چند برابر شده است.

اصلا مسابقه بین این دو تیم که یک دربی و شهرآورد محسوب می‌شود خودش به تنهایی، فوق‌العاده پرحرارت خواهد بود.

اگر چه درب ورزشگاه‌ها به دلیل شیوع بی‌رحمانه کرونا، همچنان به روی علاقه‌مندان به فوتبال بسته است و دیگر خبری از آن شور و حالِ مثال‌زدنی در ورزشگاه‌های محل برگزاری نیست، اما پیگیریِ بازی‌ها و نتایج کسب شده تیم‌های هم‌استانی، از پای گیرنده‌ها هم شیرین و خوشآیند است.

حالا با حضور این دو تیم در بالاترین سطح فوتبالِ کشور، بخشی از تمرکز همه کسانی که در کشور دل در گرو فوتبال دارند و در پی کسب اطلاع از اتفاقات مربوط به لیگ برتر فوتبال کشور هستند، متوجه استان کرمان خواهد بود و رسانه‌های ورزشی نیز بیشتر از همیشه پیگیرِ رخدادهای فوتبالی در این بخش از کشور هستند و این یک امتیاز مهم برای پیشرفت فوتبال استان است.

 

گل‌گهر و مس رفسنجان؛ هر دو قابل احترام

گل‌گهر سیرجان با به کار گرفتن امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی و همچنین جذب چندین بازیکن باکیفیت و حفظ مهره‌های شایسته فصل پیشش به دنبال آن است که خود را یک قطب جدید در فوتبال کشور معرفی کند که با توجه به عملکردِ صعودیِ باشگاه گل‌گهر در چند سال اخیر، قطعا شایستگی کسب این جایگاه را دارد. از سوی دیگر مس رفسنجان نیز با حفظ محمد ربیعی بر روی نیمکت خود و اضافه کردن بازیکنان با انگیزه در پی خلق شگفتی در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر فوتبال کشور است.

این دو تیم باید به آکادمی‌ها و تیم‌های رده‌های سنی خود نیز همانند تیم بزرگسالان‌شان توجه کنند و برای فصول بعدِ حضور خود در لیگ برتر، برنامه مدون و مشخصی جهت استفاده از بازیکنان پرورش‌یافته در این آکادمی‌ها داشته باشند و بتوانند چهره‌هایی جدید از شهرهای سیرجان، رفسنجان یا سایر شهرستان‌های استان به فوتبال کشور معرفی نمایند که انجام این مهم قطعا قابل ستایش است کما این که همین الان هم آکادمی‌های این باشگاه‌ها فعالیت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز