رئیس‌ دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

هم‌اکنون ۲۰۰ بیمار کرونای بدحال در آی‌سی‌یو داریم/«کرمان، رفسنجان، سیرجان، زرند» در وضعیت فوق حاد کرونایی | آزمایشگاه خصوصی تست کرونا تا پایان هفته در کرمان راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۴:۵۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۳۹۸۳
هم‌اکنون ۲۰۰ بیمار کرونای بدحال در آی‌سی‌یو داریم/«کرمان، رفسنجان، سیرجان، زرند» در وضعیت فوق حاد کرونایی | آزمایشگاه خصوصی تست کرونا تا پایان هفته در کرمان راه‌اندازی می‌شود
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان اینکه تا صبح امروز شنبه یک‌هزار و 278 نفر بیمار قطعی و مشکوک کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: تا امروز صبح، 200 بیمار در آی‌سی‌یو بستری بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمیدرضا رشیدی‌نژاد، در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کرمان اظهار داشت: «تا صبح امروز ۱۲۷۸ نفر به دلیل ابتلای قطعی یا مشکوک به کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حدود ۵۰ درصد آن‌ها آزمایش تشحیصی کرونایشان مثبت بوده است».

وی با بیان اینکه نسبت به پیک قبلی در این زمینه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش موارد بستری را شاهد هستیم، افزود: «در حال حاضر در استان کرمان ۲۰۰ نفر بیماری کوویدی در آی‌سی‌یو و ۸۰ نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند که متاسفانه آمار نشان می‌دهد بیمارانی که در آی‌سی‌یو بستری هستند بیش از ۵۰ درصدشان جان خود را ازدست می‌دهند و همچنین از بین افرادی که زیر دستگاه تنفسی قرار می‌گیرند، حدود ۹۰ درصد آنها فوت می‌کنند».

رشیدی‌نژاد ادامه داد: «از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲۹۷ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلای قطعی به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که در این پیک شدت بیماری و وخامت بیماری نسبت به پیک‌های قبلی بیش‌تر شده است».

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه دیگر منطقه سفید در استان کرمان نداریم، اظهار کرد: «شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان و زرند در وضعیت فوق حاد و سایر شهرهای استان در مرحله‌ی هشدار قرار دارند ضمن آنکه باید به این نکته نیز توجه داشت که در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، بافت و زرند تعداد بیماران کرونایی روند افزایشی چشمگیری پیدا کرده است».

وی سپس، با بیان اینکه به لحاظ زیرساختی امکانات درمانی در استان فراهم است، اظهار کرد: «حدود ۲۰۰۰ تخت در استان برای بیماران کرونایی پیش‌بینی کرده‌ایم اما اشغال شدن همه تخت‌های بیمارستانی باعث خستگی کادر درمان می‌شود زیرا با افزایش بیماران رسیدگی مطلوب صورت نمی‌گیرد و این اتفاق نیز مختص استان کرمان نیست و در تمامی کشور و حتی دنیا این موضوع نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است».

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی بیمارستان‌های استان کرمان، بیماران کرونایی را پذیرش می‌کنند، گفت: «پیش‌بینی‌های لازم را برای ایجاد نقاهتگاه‌های پیش بیمارستانی صورت گرفته است اما قطعا نقاهتگاه‌ها کار بیمارستان را انجام نمی‌دهند».

وی از مردم درخواست کرد که در خانه‌های خودد بمانند و فقط در زمان ضروری از منزل خارج شوند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان افزود: «ظرفیت آزمایشگاه‌ها را ۲ برابر افزایش داده‌ و از سوی دیگر فعالیت مراکز منتحب ۱۶ ساعته در شهر کرمان تا ساعت 22 بوده و افراد با کوچکترین علامتی می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند تا مشحص شود که آیا دچار بیماری کرونا شده‌اند یا خیر و اگر این همکاری از سوی مردم صورت گیرد می‌توانیم راحت‌تر غربالگری را در سطح شهر کرمان انجام دهیم و فرد مبتلا نیز می‌تواند درمان‌های اولیه  را در زمان مناسب‌تری دریافت کند».

وی اعلام کرد: «تا آخر هفته‌ی جاری، آزمایشگاه تشخیصی تست کرونا توسط بخش خصوصی در کرمان راه‌اندازی خواهد شد که دریافت هزینه در این آزمایشگاه نیز طبق تعرفه آزمایش کرونا خواهد بود».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز