مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان:

۷۵ درصد استان کرمان تحت پوشش گاز طبیعی قراردارند

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۰۹:۴۹:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۴۳۱۰
۷۵ درصد استان کرمان تحت پوشش گاز طبیعی قراردارند
مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت: ۷۵ درصد خانوارهای استان کرمان تحت پوشش گاز طبیعی قراردارند و در حال حاضر گاز رسانی در ۱۲ شهر استان در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ منوچهر فلاح با اعلام اینکه ۷۵درصد خانوار‌ها در استان کرمان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت:در سال ۹۹، ۶۲ روستا در استان کرمان گازدار شده اند.

او افزود:مجموعا هزار و ۳۴۳ روستا با صدو ۷۴ هزار خانوار کرمانی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

فلاح  بیان کرد: از ۷۱ شهر استان ۵۸ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری استان ۹۴ درصد است.

او اظهار کرد: در حال حاضر گاز رسانی در ۱۲ شهر استان در دست اجرا است و تنها شهر باقیمانده استان، منطقه (جبالبارز) در مرحله طراحی قرار دارد.

فلاح با اعلام این که گازرسانی در تعداد ۳۸۵ روستا در دست اجرا و در ۱۵۷ روستا در دست انتخاب پیمانکار قرار است، گفت: با توجه به اینکه ۳۳۰۰ روستای استان واجد شرایط گازرسانی هستند، قریب به ۱۴۰۰ روستای استان باقیمانده و در دست طراحی و امکان سنجی می باشد.

او افزود: مجموعه شرکت گاز استان زمینه و بستر فعالیت گازرسانی در سطح استان را فراهم کرده است و اکنون مشکلی در توسعه گازرسانی وجود ندارد و تلاش برای ارائه خدمات برای سایر روستا‌هایی که فاقد گاز هستند نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان ،گازرسانی در جنوب استان را قابل تحسین اعلام کرد و گفت:گازرسانی در استان کرمان به سبب امکان احداث زیرساخت‌های اولیه گازرسانی در مناطق شمال من‌جمله شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان آغاز شده است.

او اظهار کرد: انجام گازرسانی به حوزه جنوبی استان مهم است و موجب رونق مضاعف صنعت کشاورزی می شود.

فلاح گفت:از ۱۴۱ هزار ظرفیت اشتراک پذیری در جنوب استان، تنها ۳۹ هزار مشترک جذب شده است که می طلبد مردم منطقه برای این امر اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز