رئیس پلیس فتا استان کرمان:

مراقب پیامک جعلی عدم استفاده از ماسک باشید/ابلاغ جریمه راهور با کد «عدم استفاده از ماسک» صحت ندارد

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۴:۰۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۴۵۶۰
رئیس پلیس فتا استان کرمان با بیان این‌که تصویر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان «جریمه راهنمایی عدم استفاده از ماسک» صحت ندارد، گفت: این پیام‌ حاوی لینک‌های آلوده‌ای هستند که با کلیک کاربر بر روی آن‌ها به درگاه بانکی جعلی هدایت شده و اطلاعات حساب بانکی وی به سرقت می‌رود. شهروندان نباید به پیامک‌های ارسال شده از سوی شماره‌های ناشناس توجه کرده و از کلیک بر روی هرگونه لینکی که در این پیام‌ها وجود دارد، خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ امین یادگار نژاد در این خصوص اظهار داشت: «تصویری که اخیراً با عنوان «جریمه راهنمایی عدم استفاده از ماسک» به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود با نرم‌افزارهای ویرایش عکس دست‌کاری شده و با کمی دقت، به راحتی می‌توان متوجه تقلبی بودن آن شد».

وی افزود: «ممکن است شهروندان پیام‌هایی مبنی بر «پرداخت جریمه عدم استفاده از ماسک» را دریافت کنند، این پیام‌ها که توسط مجرمان سایبری تهیه و ارسال می‌شود، حاوی لینک‌های آلوده‌ای هستند که با کلیک کاربر بر روی آن‌ها به درگاه بانکی جعلی هدایت شده و اطلاعات حساب بانکی وی به سرقت می‌رود».

رئیس پلیس فتا استان کرمان در توضیح چگونگی برخورد با این‌گونه پیام‌های کلاهبرداری گفت: «پیامک‌های جریمه از سامانه‌های رسمی پلیس راهور ارسال شده و شهروندان به هیچ عنوان نباید به پیامک‌های ارسال شده از شماره‌های ناشناس توجه کرده و از کلیک بر روی هرگونه لینکی که در این پیام‌ها وجود دارد، خودداری کنند».

وی بیان کرد: «فضای مجازی به گونه‌ای است که در آن شاهد حضور افرادی با اهداف مغرضانه هستیم که با سوءاستفاده از جو روانی جامعه، این‌گونه تصاویر دست‌کاری شده را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و سعی در تشویش اذهان عمومی، افزایش نا‌امیدی و ایجاد نارضایتی در شهروندان را دارند».

یادگارنژاد خاطرنشان کرد: «شهروندان برای اطلاع از آخرین مصوبات کمیته ملی کرونا به رسانه‌ها و سایت‌های معتبر و رسمی مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند».

وی افزود: «شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده‌ی هرگونه مورد مشکوک ضمن مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  ؛ موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز