معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان:

طرح یاریگران زندگی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس استان کرمان اجرا می شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۸:۵۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۵۳۹۸
طرح یاریگران زندگی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس استان کرمان اجرا می شود
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طرح یاریگران زندگی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ صدیقه مرادی در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، از اجرای طرح یاریگران زندگی از مهر ماه سال جاری در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح برای اولین باراست که در کشور اجرا می شود.

وی با بیان این که مخاطرات مختلفی سلامت روانی اجتماعی کودکان و نوجوانان کشورمان را تهدید می کند، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد و رفتارهای پرخطر از مهمترین این مخاطرات هستند.

مرادی اظهار کرد: مشارکت همسالان، حمایت فعالانه والدین و کارکنان مدارس یکی از راه های پیشگیرانه  مقابله با آسیب های اجتماعی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس و جامعه دانش آموزی، ترویج نهضت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ترویج فعالیت های داوطلبانه و مشارکتی در زمینه پیشگیری اولیه از آسیب های اجتماعی را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

مرادی تلاش برای ساماندهی و یکپارچه سازی فعالیت های داوطلبانه برای مبارزه با آسیب های اجتماعی، آگاهی سازی و اطلاع رسانی مستمر و هدفمند، به منظور پرهیز و انزجار از مواد مخدر را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

 

 

نظر شما