رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان:

محیط زیست و راه و شهرسازی نفس فعالان اقتصادی را گرفته‌اند

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۳:۴۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۵۷۰۴
محیط زیست و راه و شهرسازی نفس فعالان اقتصادی را گرفته‌اند
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: فضای نابسامان کسب و کار متاثر از عملکرد دستگاه‌های مختلف است که سایه سنگین دستگاه‌های نظارتی مانع تصمیم گیری در مدیران دستگاه ها شده است که دو دستگاه محیط زیست و راه و شهرسازی نفس فعالان اقتصادی را در زمینه واگذاری زمین‌ها گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب زاده با بیان اینکه "محسن جلال پور" رئیس سابق اتاق کرمان جایگاه مناسبی را برای این اتاق در سطح استان ایجاد کرده بود، افزود: در دور جدید فعالیت هیات نمایندگان اتاق کرمان نیز استراتژی حفظ و ارتقا این جایگاه به عنوان نهادی تاثیرگذار در سطح استان را مصوب کردیم که اکنون این تاثیرگذاری در سطح ملی و استانی احساس می شود.

رئیس اتاق کرمان، افزود: برای تاثیرگذاربودن باید حرف حساب و مبتنی بر نظر کارشناسی داشت که به همین دلیل اتاق کرمان به اندیشکده آب، اندیشکده انرژی، مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی و نیروهای توانمند و متخصص مجهز شده و موضوعی در استان وجود ندارد که نظر مشورتی اتاق در رابطه با آن دریافت و اجرا نشود.

وی ادامه داد: برای افزایش قدرت چانه زنی در زمینه اجرای سیات های اتاق کرمان، توسعه تشکل ها، سازماندهی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، حضور دائم در کمیته ها و جلسات برای حمایت از فعالان اقتصادی را به عنوان یک ضرورت انجام داده‌ایم. طبیب زاده، تصریح کرد: برخی افراد که خود با اتاق ایران زاویه دارند به نام اتاق ایران از برخی سیاست های ارزی وزیر صنعت، معدن و تجارت انتقاد می کنند که هیات رئیسه اتاق ایران باید با حفظ شان و جایگاه خود، مراقب اظهار نظر اینگونه افراد به نام نظر پارلمان بخش خصوصی باشند.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: در حال حاضر فعالان اقتصادی و اعضای اتاق ایران باید حامی و یاور اتاق ایران باشند و باری را بر دوش این نهاد نگذارند.

وی در رابطه با تعلیق کارت های بازرگانی و مشکلات موجود در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات، گفت: اگر تاریخ 30 آبان ماه جاری برای رفع تعهد ارزی صادرکنندگان تمدید نشود بیش از 100 کارت دیگر در کرمان تعلیق و صادرات استان قفل خواهد شد.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: فضای نابسامان کسب و کار متاثر از عملکرد دستگاه‌های مختلف است که سایه سنگین دستگاه‌های نظارتی مانع تصمیم گیری در مدیران دستگاه ها شده است که دو دستگاه محیط زیست و راه و شهرسازی نفس فعالان اقتصادی را در زمینه واگذاری زمین‌ها گرفته‌اند.

وی در رابطه با اقدامات اتاق کرمان در حوزه راه اندازی پنجره واحد الکترونیکی با بیان اینکه نماهایی از این پنجره واحد که در سراسر کشور ظهور یافته هیچ یک مدنظر برنامه پنجم توسعه نیست، اظهار کرد: اتاق کرمان با همه دستگاه ها و نهادهای صادرکننده مجوز سرمایه گذاری هماهنگی های لازم را ایجاد کرده، فرآیندها احصا شده، نیروی انسانی مربوطه آموزش دیده و نرم افزار اجرای طرح آماده است و قرار شده سرمایه گذاران درخواست خود را برای دریافت مجوز از طریق پیشخوان های دولت الکترونیک اعلام و کار پیش رود.

طبیب زاده، به انجام مسئولیت اجتماعی اتاق کرمان در بحث کرونا و کمک به دانشگاه علوم پزشکی کرمان و همچنین مدرسه سازی در استان و در منطقه چابهار استان سیستان و بلوچستان اشاره و بیان کرد: اتاق کرمان همواره آماده اجرای رسالت های خود در حوزه های مختلف است.

درخواست استمهال تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی

نایب رئیس اتاق کرمان نیز در ادامه این نشست یکی از دغدغه های اصلی فعالان اقتصادی را دادرسی مالیاتی دانست و گفت: اگر این موضوع در لایحه اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده لحاظ و در شورای نگهبان تایید شود، کمک بسیاری به اجرای عدالت مالیاتی خواهد کرد. جلیل کاربخش، تصریح کرد: همچنین از رئیس اتاق ایران به عنوان عضو شورای پول و اعتبار کشور درخواست می شود که در این شورا درخواست استمهال تسهیلات بانکی پرداخت شده به واحدهای تولیدی را مطرح کند. وی ادامه داد: همچنین هنوز دستورالعمل اجرایی قانون نحوه تصویب تسهیلات بانکی که سال گذشته مصوب شده و مهلت آن تا پایان شهریورماه 99 بوده، ابلاغ نشده که درخواست تمدید آن را داریم زیرا کمک خوبی به قراردادهای بانکی خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز