محسن ایران‌نژاد، رییس سازمان جوانان حزب اسلامی کار استان کرمان:

دولت آینده، دولت تکنوکرات‌های جوان باشد/ما بیشتر از شکست ترامپ خوشحال شدیم تا پیروزی بایدن

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۲:۴۸:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۷۴۴۴
دولت آینده، دولت تکنوکرات‌های جوان باشد/ما بیشتر از شکست ترامپ خوشحال شدیم تا پیروزی بایدن
رییس سازمان جوانان حزب اسلامی کار استان کرمان گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور دولت آینده باید دولت تکنوکرات‌های جوان باشد.

محسن ایران‌نژاد از آن دسته فعالین حزبی و سیاسی است که همواره تحلیل‌های روشن و دقیقی نسبت به وضع موجود ارائه می‌کند، به همین جهت با وی که رییس سازمان جوانان حزب اسلامی کار استان کرمان است، پیرامون مسائل سیاسیِ متفاوت به گفت‌وگو نشستیم که ماحصل آن در ادامه می‎آید:

 

**باتوجه به اینکه ۴ دهه از عمرِ انقلاب اسلامی می‌گذرد و انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده برگزار می‌شود و فقط چند ماه به برگزاری آن مانده است، به نظر شما رییس جمهور آینده باید چه ملاک‌هایی داشته باشد؟

مقام معظم رهبری در این رابطه فرمایشی داشتند که دولت آینده باید جوان و انقلابی باشد. جوان‌گرایی هم در حال حاضر یکی از نیازهایی مهم مدیریتی کشور هست. هرجا به جوانان اعتماد شده جوانان به خوبی از پس کارها برآمدند. ولی متاسفانه اسامی که مطرح شده که برای انتخابات پیشرو اعلام آمادگی کردند، هیچکدام جوان نیستند و حرفی هم از جوان‌گرایی در دولت آینده خود در صورت پیروزی نزدند. یک سری هم دنبال گزینه نظامی برای ریاست جمهوری هستند که فراموش کردند در دوره های قبل هم نامزد نظامی داشتیم ولی مورد اقبال مردم قرار نگرفته‌اند .کاش بستری فراهم شود مردم بتوانند تیم دولت هر کاندیدا را هم در دوره تبلیغات بشناسند و با شناخت کامل رای دهند ولی به نظرم با توجه به شرایط فعلی کشور دولت آینده باید دولت تکنوکرات‌های جوان باشد.

 

**با توجه به اینکه ماه‌های پایانی دولت دکتر روحانی می‌باشد عملکرد دولتِ وی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

عملکرد دولت را باید به طور کامل در حوزه‌های مختلف بررسی و در هر دو دوره و با توجه به شرایط موجود قضاوت کرد. دولت اول دکتر روحانی، بعد از عملیاتی شدن برجام رشد اقتصادی  خوبی داشت و تورم را کنترل کرد و کارهای خوبی هم انجام شد. اما بعد از خروج آمریکا از برجام و فشار حداکثری دولت ترامپ مشکلات زیادی برای دولت ایجاد شد. درضمن اکثر بلاهای طبیعی هم در این چند سال به کشور نازل شد وفعلا هم که ویروس کرونا بسیاری از حوزه‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده و مشکلات پرشماری را برای دولت ایجاد کرده است. البته بعضی از مشکلاتِ کشور، ریشه داخلی دارند و همه آن‌ها به خاطر تحریم نیست به عنوان مثال دولت در هرجایی که افراد کاربلد را منصوب کرد موفق بود ولی با دخالت‌های بی‌موردِ یک سری افراد در دولت، مسئولینی ضعیفی در بعضی دستگاه‌ها انتخاب شدند که عملکرد نامطلوبی دارند. مثلا وزارت اقتصاد را در زمان آقای طیب نیا با وزیران همین وزارتخانه در دولت دوم دکتر روحانی یا وزارت علوم در زمان دکتر فرجی دانا با وزیر فعلی آقای فرهادی مقایسه کنید این انتخاب‌ها هم تاثیر زیادی روی عملکرد به نسبت ضعیف دولت دوم داشته است.

 

**آیا اصلاح طلبان هم در عملکرد دولت شریک هستند؟

قطعا. اصلاحات در سال ۹۲ و ۹۶ از میان گزینه‌های موجود از دکتر روحانی حمایت کرد و دلیل پیروزی دکتر روحانی در هر دو دوره هم حمایت اصلاحات از ایشان بود ولی دکتر روحانی اصلاح‌طلبان را در دولت دوم خود با بی مهری  شریک نکردند. ولی بازهم مردم فراموش نکردند که اصلاحات تمام قد از ایشان حمایت کرده است و قطعا در عملکرد دولت هم شریک هست و ما نباید اشتباه  اصولگرایان را انجام دهیم که از زیر بار حمایت‌شان از دولت احمدی نژاد شانه خالی کردند و فرار رو به جلو کردند .البته مساله اصلی این هست که مثلا در سال ۹۶ ما از بین آقای رییسی و روحانی آقای روحانی را انتخاب کردیم.

 

**باتوجه به پیروزی اقای بایدن در انتخابات آمریکا آیا این موضوع تاثیری در عملکرد دولت در ماه‌های آخرکار خود دارد؟

اولا ما بیشتر از شکست ترامپ خوشحال شدیم تا پیروزی بایدن چون ترامپ عامل قتل سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بود و تحریم‌های ظالمانه بسیاری را علیه نظام وضع کرد ولی باتوجه به اینکه بایدن چندین مرتبه اعلام کرده به برجام برمی‌گردم احتمالا گشایش هایی در زمینه معیشتی و اقتصادی شکل خواهد گرفت. به نظر من دولت، باید از هر فرصتی استفاده کند تا مشکلات زیادی که برای مردم ایجاد شده را سریع رفع کنند. بایدن هم یک فرصت است و انشاالله هرچه سریع تر مشکلات کشور تمام شود چون مردم ما لایق بهترین‌ها هستند. ولی دو چیز را مردم خوب متوجه شدند یکی اینکه تحریم ها کاغد پاره نیستند و دیگری اینکه برجام نیاز کشور بوده و هست.

 

**نظر شما در رابطه با استعفای دکتر فدایی چیست‌؟

جناب آقای دکتر فدایی فردی کاردان، کاربلد، پاک دست و اخلاق مدار هستند. کاش تا آخر دولت همچنان سکاندار این مسئولیت بودند. براساس شنیده ها ایشان به خاطر دخالت‌های نمایندگان در کارهای مربوط به استاندار استعفا دادند که باید به ایشان حق داد. نمایندگان فراموش کردند قانونگذار هستند نه آدم گذار. واقعا جای تاسف دارد که نمایندگان مسئولیت اصلی خودشان را فراموش کردند. البته آقای زینی‌وند، استاندارِ جدید هم فرد کاربردی هستند و انشاءالله در این مسئولیت جدید هم موفق باشند. حزب اسلامی کار استان کرمان هم به این دلیل که در اکثرا شهرستان‌های استان نمایندگی فعال دارد از هر کمکی که نماینده دولت در استان نیاز داشته باشد دریغ نخواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز