مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان:

مشترکان محترم گاز، اصول ایمنی کامل را رعایت کنند

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۸:۴۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۷۷۵۹
مشترکان محترم گاز، اصول ایمنی  کامل را رعایت کنند
گفت: تقاضا داریم مشترکان محترم گاز با رعایت کامل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، زمستانی آرام و بدون حادثه را پشت سر بگذارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ منوچهر فلاح، با تاکید  بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز اظهار داشت: با سرد شدن هوا، بر اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به ویژه بخاری و آّبگرمکن، متأسفانه تعدادی از هموطنان جان خود را به علت انفجار، آتش سوزی و مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از دست می‌دهند.

وی ضمن اشاره به مطلب فوق افزود : تقاضا داریم مشترکان محترم گاز با رعایت کامل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، زمستانی آرام و بدون حادثه را پشت سر بگذارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تاکید کرد : اولین نکته مهمی که مشترکان گاز طبیعی باید به آن توجه داشته باشند مطمئن بودن از درست کارکردن وسایل گازسوز است، حتماً وسایل گازسوز را در صورت معیوب بودن به متخصصین امر و مراکز مجاز تعمیر و نگهداری وسایل گاز سوز، جهت کنترل و رفع عیب بسپارید.

وی با بیان اینکه عدم رعایت نکات ایمنی می تواند حادثه ساز و خطر آفرین باشد ، افزود: عدم توجه به نصب صحیح وسایل گازسوز و باز بودن مسیر دودکش، نداشتن کلاهک H شکل دودکش، استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، عدم توجه به تهویه مناسب هوا و تامین اکسیژن مورد نیاز وسایل گازسوز با درزبند کردن کلیه منافذ در ساختمان‌های فاقد سیستم گرمایش مرکزی، استفاده از وسایل غیرگرمایشی نظیر اجاق گاز برای گرمایش ، استفاده از لوله های فنری(آکاردئونی ) و همچنین عدم استفاده از شیلنگ و بست استاندارد از مهم‌ترین عوامل بروز حوادث بوده است.

فلاح ضمن تأکید بر استفاده نکردن از بخاری های بدون دودکش در محیط‌های مسکونی و بسته مانند انباری، آشپزخانه و حمام خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این مواقع، مسیر دودکش، چگونگی نصب و کلاهک آن را کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان در پایان ضمن توصیه به استفاده از لباس و پوشش مناسب زمستانی در منزل و کم کردن درجه بخاری و وسایل گرمایشی، دمای رفاه را  ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز