مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان عنوان کرد:

افزایش فعالیت کتابخانه‌های کرمان در فضای مجازی

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۸:۵۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۷۷۶۹
افزایش فعالیت کتابخانه‌های کرمان در فضای مجازی
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا، فعالیت کتابخانه‌ها و کتابداران این استان در فضای مجازی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد وفایی، با گرامیداشت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب از افزایش فعالیت کتابخانه‌ها و کتابداران در فضای مجازی خبر داد، با اشاره به شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا، درباره روند برگزاری برنامه‌های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب افزود: امسال هفته کتاب با شرایط ویژه برگزار می‌شود که با توجه به تعطیلی کتابخانه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

او بر لزوم برگزاری کیفی برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب تاکید کرد و بیان داشت: هفته کتاب فرصت مناسبی برای اهمیت دادن جامعه به فرهنگ کتاب خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه است.

وفایی بر اهتمام برای استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی تاکید و تصریح کرد: در دوران شیوع بیماری و تعطیلی کتابخانه‌های عمومی در ۶ ماهه نخست امسال به منظور ادامه یافتن فعالیت‌های کتاب محور، پویش‌های متعددی مانند پویش نقاشی "ما کرونا را شکست می‌دهیم"، "هر خانه یک کتابخانه"، "هر کتابدار یک کتاب"، "اقتراح ماسک"، "کتاب خوان عاشورایی" و پویش "خادم ارباب کیست؟" برگزار شد که فضای جدیدی در حوزه کتاب خوانی بود و خوشبختانه مشارکت هم استانی‌ها و اعضای کتابخانه‌ها بسیار خوب و قابل توجه بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: در راستای پویش هرخانه یک کتابخانه، مسابقه یک دقیقه یک کتاب در استان برگزار و هزار و ۲۴۳ کلیپ ارسالی در مدت یک ماه در صفحات اینستاگرام منتشر شد که ۶۰ نفر از شرکت کنندگان این مسابقه مورد تقدیر قرار گرفتند.

وفایی افزود: فعالیت‌هایی همچون برگزاری جلسات متعدد در فضای اسکای روم، شکل‌گیری محافل ادبی و برگزاری جلسات و برنامه‌های مختلف به مناسبت ایام ماه محرم مانند سوگواره ده شب ده محفل، نشست کتاب خوان مجازی در محل مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ... از جمله نمونه‌های استفاده از فضای مجازی برای ادامه برنامه‌ها در این اداره کل بوده است.

او با اشاره به رشد ۸۰ درصدی میزان مشارکت کرمانی‌ها در دهمین جشنواره کتاب خوانی رضوی، اظهار داشت: امسال بیش از ۱۲۴ هزار نفر از کرمانی ها در دهمین جشنواره کتاب خوانی رضوی مشارکت داشتند که نسبت به پارسال رشد چشمگیری داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به ضرورت افزایش آگاهی عمومی جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و ترویج این فریضه گفت: در هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، مسابقه‌ کتاب خوانی مجازی با عنوان بی تفاوت نباشیم را با محوریت کتابچه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار کرد.

وفایی گفت: ۳۷ باب کتابخانه با زیربنای بیش از ۲۸ هزار متر مربع طی امسال تعمیر و بهسازی شده اند که تعمیرات اساسی و بهسازی کتابخانه شهید مفتح، کتابخانه مرکزی کرمان و کتابخانه ترابی موسوی زنگی آباد از آن جمله هستند.

او افزود: پارسال بیش از ۴ هزار برنامه فرهنگی شامل ۴۲۸ نشست کتاب‌خوان، ۱۷۵ مسابقه کتاب‌خوانی، ۲۰ جلسه نقد و بررسی کتاب، ۴۴ کارگاه آموزشی، ۳۰۷ جلسه مطالعاتی، هزارو ۹۹۳ معرفی کتاب (حقیقی و مجازی)، هزار و ۲۰۳ برنامه مناسبتی و ... در کتابخانه‌های استان برگزار شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز