استاندار سابق کرمان:

قصد و برنامه‌ای برای استعفا نداشتم/هیچ نظری را بدون اینکه قانع شوم، نپذیرفتم

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۵:۲۹:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۸۱۹۸
قصد و برنامه‌ای برای استعفا نداشتم/هیچ نظری را بدون اینکه قانع شوم، نپذیرفتم
استاندار سابق کرمان درباره استعفایش از استانداری کرمان گفت: بنده شخصا قصد و برنامه ای برای استعفا نداشتم و معتقد بودم با توجه به شرایط و مشکلات باید تا پایان دولت بمانیم و حداقل پروژه های نیمه تمام را بهره برداری کنیم اما شرایطی به وجود آمد که مصلحت در این دیده شد بنده استعفا بدهم و بنده استعفا دادم و به دلیل اینکه دو سه ماهی این مسئله معطل بود، خودم اصرار کردم که این موضوع به پایان برسد و نهایتا با استعفای بنده موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در مراسم تکریم خود اظهار داشت: سیاست زدگی یکی از مشکلات استان کرمان است و به دلیل اینکه استان کرمان خیلی از اوقات به طور نامناسب در مسائل سیاسی غرق می شود، نتوانسته توسعه را آنگونه که باید دنبال کند.

استاندار سابق کرمان عدم اعتقاد یکسان به توسعه  را از موانع و مشکلات توسعه در استان  دانست و گفت: همه به اصول توسعه اعتقاد و باور یکسان نداریم و این نیاز به جلسات زیادی برای رسیدن به یک دیدگاه واحد دارد.

او البته فرهنگ را از مولفه‌های مهم و تاثیر گذار برشمرد که باید برای آن کار کرد.

فدائی با بیان این‌که حمایت از توسعه با تکیه بر توسعه متوازن از اولویت های بنده در استانداری کرمان بود خاطرنشان کرد: از هر سرمایه‌‌گذاری استقبال کردیم و با استقرار پنجره واحد سرمایه گذاری روند صدور مجوزها را تسریع کردیم هرچند ایده آل نبود.

استاندار سابق کرمان با اشاره به اینکه شرکت های صنعتی معدنی بزرگ برای توسعه متوازن در مناطق محروم سرمایه گذاری کنند که در این زمینه اقداماتی نیز صورت گرفت اظهار کرد: ایجاد اشتغال از موضوعات مهم بود که در اشتغال خرد، خانگی، خوداشتغالی، اشتغال روستائی و عشایری و راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی میانی اقامات خیلی خوبی صورت گرفت.

وی افزود: در زمینه رفع فقر و محرومیت مصوبه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای افراد محروم را در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه را گرفتیم که ۶۰۰۰ واحد به بهره برداری رسید و طرح اجاره شرط تملیک برای محرومان را نیز دنبال کردیم.

بخاطر کاستی‌ها عذرخواهم

استاندار سابق کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از همراهی  و همکاری مدیران و کارکنان  بخش های دولتی و خصوصی، ضمن  عذرخواهی بخاطر کاستی‌ها و قصور احتمالی صورت گرفته، طلب حلالیت کرد.

فدائی افزود: بنده در روز معارفه به عنوان استاندار کرمان اعلام کردم قائل به اصالت استدلال هستم و هیچ مطلبی را بدون اینکه قانع نشوم، نمی پذیرم و اینجا با قاطعیت اعلام می کنم که به این وعده عمل کردم و هیچ نظری را بدون اینکه قانع شوم، نپذیرفتم.

وی خاطر نشان کرد: وعده دوم من در جلسه معارفه ، افزایش کارآئی سیستم اداری بود. چرا که سیستم اداری تنها ابزار ما برای خدمت‌رسانی به مردم است.  در این راستا نخستین اقدام، تاکید و پیگری اجرای دولت الکترونیک در کرمان بود.  

فدائی با بیان این‌که  معتقدم تا زمانی که به طور کامل دولت الکترونیک اجرا نشود، گفت: نمی توانیم سیستم کارآئی داشته باشیم ،  از دستگاه هایی که در این زمینه فعالیت داشتند مخصوصا شرکت توزیع برق تشکر می کنم.

استاندار سابق کرمان مستندسازی ارجاعات به ادارات برای پیگیری، ارزیابی و تحلیل را  اقدام دیگر خود در زمینه کارآئی سیستم اداری دانست و گفت:  همه‌ی مکاتبات با دستگاه ها مستند شد و صورتجلسات را خودم می نوشتم تا قابل پیگیری و ارزیابی باشد.

 او تصریح کرد: در این دو سال ۶۴۱ صورتجلسه را شخصا نوشته ام که مبنای ارزیابی عملکرد و پیشرفت امور استان بود.

استاندار سابق کرمان، استقرار سیستم پیگیری را از دیگر اقدامات خود در دوره مدیریت استان برشمرد و گفت:  که برخی از کارهایی که لازم بود بعد از ارجاع به دستگاه اجرائی توسط این سیستم ردیابی می‌شد. در این پیگیری ها موانع و دلایل تاخیر مشخص می شد و در این زمینه ۸۳۲ مورد پیگیری و بعضا کاملا انجام شده است.

استاندار کرمان ادامه‌داد: ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی براساس شاخص های کمی اقدام دیگر بنده در راستای کارائی سیستم اداری بود که نشان داد کارکرد دستگاه ها در سال های قبل و دو سال اخیر چه بوده و برنامه سال آینده چیست.

فدائی افزود: به عنوان مثال در سازمان نوسازی مدارس، در سال ۹۶ تعداد ۵۶ کلاس جدید ساخته، در سال ۹۷ تعداد ۲۶۷ مورد و در سال ۹۸ تعداد ۳۲۸ کلاس ساخته و پیش بینی کرده در سال جاری ۱۰۰۰ کلاس بسازد؛ این به معنی کارآ شدن سیستم اداری است.

فدائی درباره سیاست های اعمال شده در مدیریت اجرائی تصریح کرد: تلاش برای اتمام طرح های نیمه تمام و بهره برداری آنها یکی از سیاست ها بود که امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه بخش خصوصی برای افتتاح و بهره برداری داریم که ۴۰۰۰ میلیارد تومان در اردیبهشت ماه توسط رییس جمهور افتتاح شد؛ خط انتقال آب با ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شد که ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب به استان های هرمزگان، کرمان و یزد را انتقال می دهد و در هفته دولت امسال سه برابر سال گذشته به لحاظ حجم ریالی و سرمایه گذاری پروژه ها افتتاحیه داشتیم.

استاندار سابق کرمان با اشاره به پیگیری حل مشکلات طرح های متوقف، گفت: سعی کردیم طرح های جدید آغاز کنیم و به عنوان مثال در شرکت های تابعه گل گهر امسال ۱۱ پروژه با ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در تولید آهن اسفنجی، فولاد، کنسانتره، کلاف فولادی را آغاز کرده و یا خواهد شد.

وی افزود: برنامه های مهم دیگری از جمله ایجاد شهر نوآوری، راه اندازی موزه کرمانشناسی، انتقال آب از دریای عمان به جنوب استان، ادامه اجرای طرح سیل بند خرم، ایجاد مرز هوائی در جیرفت، تامین بخشی از آب شهر کرمان از طریق خط انتقال آب خلیج فارس و ... در دو سال اخیر دنبال شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز