امضای تفاهم نامه همکاری بین دادگستری و شهرداری کرمان

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۸:۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۹۵۵۹
امضای تفاهم نامه همکاری بین دادگستری و شهرداری کرمان
به منظور افزایش تعاملات، یک تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی قویدل در آئین امضای تفاهم نامه مشترک بین دادگستری و شهرداری کرمان با اشاره به اینکه حرکت در مسیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم به عنوان امری بنیادین و ملی نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور است، گفت: ما به عنوان متولی امر پیشگیری و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان که نقش و تاثیری پر دامنه در افکار و رفتار آحاد جامعه دارد، همکاری کرده و در قالب امضای تفاهم نامه، بستر و زمینه افزایش تعاملات و گسترش همکاری‌ها را در تحقق این مهم فراهم می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه بدون تردید نقش آگاهی‌های عمومی نسبت به مسائل و موضوعات اجتماعی در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم غیر قابل کتمان است، افزود: اولین بستر لازم در جهت پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی ارتقاء دانسته‌ها و آگاهی‌های مرتبط با این حوزه است.

این مقام قضایی تصریح کرد: بدیهی ست که هر جامعه‌ای آگاهی و بصیرت بیشتری داشته باشد، میزان آسیب پذیری آن کمتر است به همین دلیل و به منظور استفاده حداکثری و نظام‌مند از ظرفیت‌های فکری، فرهنگی، هنری، محیطی و اطلاع رسانی این تفاهم نامه بین معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان منعقد شد که جای بسی خرسندی است.

قویدل هدف از انعقاد این تفاهم نامه را استفاده از ظرفیت، توان و نقش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در ارتقاء آگاهی‌های عمومی حقوقی، ارتقاء فرهنگ عمومی و توسعه همکاری‌ها به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

او تاکید کرد: همکاری مشترک و تولید محتوای کاربردی و مانور یکپارچه در سطح شهر قطعاً منجر به نتیجه‌گیری کارآمد خواهد شد، ضمن اینکه پیاده سازی مسائلی همچون ارتقاء فرهنگ قانون مداری، حقوق شهروندی و تکالیف شهروندی نیز از این طریق تسهیل خواهد شد.

در این نشست محمد جهانشاهی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز گفت: دسترسی متمرکز ما به شهروندان در قالب فرهنگسرا‌ها ایجاد می‌شود و یکسری دسترسی‌های عمومی نیز از طریق فضا‌های عمومی امکان پذیر است.

او با اشاره به اینکه تفاهم نامه مشترک در راستای بهبود شاخص‌های مشارکتی کمک قابل توجهی خواهد کرد، افزود: زمینه سازی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود، تجربیات و بهره گیری از توانمندی‌های کارشناسان دو مجموعه به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات فرهنگی و آموزشی به عموم افراد جامعه، افراد در معرض آسیب و آسیب دیده یکی از مواد تعهدات مشترک در این تفاهم نامه است.

جهانشاهی تصریح کرد: تعداد خانه‌های فرهنگ در شهر کرمان ۱۰ مورد است که تا پایان سال جاری به ۲۰ مورد خواهند رسید و در کنار فعالیت در بستر فضای مجازی، می‌توان از این ظرفیت همچنین در زمینه اجرای تعهدات خود در قالب تفاهم نامه مشترک نیز بهره برد.

او بیان داشت: شورای اجتماعی محلات نیز پتانسیل بسیار خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد و بعد از امضای تفاهم نامه پیوند سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیشتر، پازل همکاری‌ها کامل‌تر و برنامه ریزی برای انجام اقدامات موثری قوت خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز