استاندار کرمان عنوان کرد:

بسیج سازماندهی‌شده ادارات برای کنترل گرانفروشی/ مدیران موارد سودجویی‌ را رسانه‌ای کنند

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۸:۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۹۵۶۱
بسیج سازماندهی‌شده ادارات برای کنترل گرانفروشی/ مدیران موارد سودجویی‌ را رسانه‌ای کنند
استاندار کرمان، بسیج سازماندهی شده در بازرسی‌ها را برای کنترل گرانفروشی‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: بازار باید سایه نظارت را بر خود حس کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌وند در هشتمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان، بر برگزاری مستمر جلسات تنظیم بازار و توجه به معیشت مردم تاکید و عنوان کرد: تصمیمات ستاد تنظیم بازار باید فشار معیشتی بر مردم را کاهش دهد.

وی همچنین برگزاری جلسات به صورت جدی با اعضای اصلی و مدیران کل را ضروری دانست و گفت: در نظم جلسات، جدیت مدیران و ساختار اداری به شدت حساسیت داریم.

استاندار کرمان بخشی از مشکلات گرانی در بازار را تحمیلی دانست و تصریح کرد: وقتی مردم احساس رهاشدگی کنند و گرانفروشی‌های ناعادلانه تحمیل شود، عصبانی می‌شوند و حق هم دارند.

دکتر زینی‌وند اظهار داشت: علاوه بر پیگیری مصوبات قبلی، بسیج سازماندهی شده در بازرسی‌ها نیز باید گذاشته شوند تا بازار سایه نظارت را بر خود حس کند.

استاندار کرمان افزود: جهت کنترل گرانفروشی‌ها و برای تامین امکانات، هم فرمانداران باید متولی شوند و هم دستگاه‌ها امکانات را از جمله خودرو بسته به ظرفیت شان در اختیار قرار دهند.

دکتر زینی‌وند بیان داشت: حرمت مغازه‌داران و فروشندگان باید حفظ شود، اما مواردی که در بحث احتکار، گرانفروشی و سوجویی محرز است باید برخورد جدی و رسانه‌ای شود.

استاندار کرمان با اشاره به گزارش سازمان صمت مبنی بر بیشترین موارد شکایت مردمی از فروش میوه و سبزی گفت: استان کرمان نباید در زمینه میوه و سبزیجات مشکل داشته باشد.

وی کرونا، بازار و معیشت را اولویت توجه استان اعلام کرد و خواستار گزارش ارزیابی فرمانداران از تنظیم بازار شد و افزود: با همه سختی‌ها، بی‌پولی‌ها و شرایطی که همه می‌دانند، اگر مدیران با همه امکانات و توان پای کار باشند، مشکلات خیلی کمتر از ان چیزی است که می‌بینیم.

زینی‌وند ادامه داد: تا آخرین لحظه حضور، باید کار کرد، پایان دولت و بی‌انگیزه بودن مدیران قابل قبول نیست، استان بدنه و شاکله قوی دارد و می‌توان مشکلات را حل کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان در هشتمین جلسه تنظیم بازار استان کرمان، ادارات کل جهاد کشاورزی شمال و جنوب، سازمان‌های صمت شمال و جنوب، تعزیرات حکومتی و اصناف گزارشی از اقدامات خود در حوزه تامین و توزیع کالاهای اساسی ارائه دادند.

در این جلسه و با مصوبه ستاد مقرر شد تا 20 درصد از کالاها و ذخایر استراتژیک غله برای تنظیم بازار مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در تفاهمنامه سازمان صمت و فرماندهی سپاه ثارالله و فرمانداران در تامین تجهیزات لجستیکی برای نظارت بر بازار و برخورد با سودجویان اقدام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز