ساخت ۲۵۰ مدرسه توسط پیشکسوت فرهنگی سردار بی ادعای مدرسه سازی عطا احمدی در استان کرمان

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۸:۴۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۹۵۸۸
ساخت ۲۵۰ مدرسه توسط پیشکسوت فرهنگی سردار بی ادعای مدرسه سازی عطا احمدی در استان کرمان
پیشکسوت فرهنگی عطا احمدی، پهلوان ۸۰ ساله کرمانی که تا کنون ۲۵۰ مدرسه در استان کرمان ساخته است، سال‌ها قبل و پس از مرگ همسرش خانه‌اش را نیز تبدیل به مدرسه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عطا احمدی، معلم ۸۰ ساله کرمانی آیینه تمام نمای جوانمردی است؛ او خودش هیچ خانه،خودرو و حتی تلفن همراهی ندارد، کسی که همه زندگی‌اش را وقف مدرسه سازی کرده است. پهلوانی لقبی است که مردم او را با آن می‌شناسند.

 در پرونده درخشان عطا احمدی، ساخت ۲۵۰ باب مدرسه با هزاران مترمربع فضای آموزشی، تأسیس مجموعه پیشرفته سرای سالمندان کرمان با گنجایش ۱۶۰۰ سالمند، ساخت جاده کوهستانی به طول ۱۲کیلومتر و آبرسانی و برق‌رسانی به روستا‌های «کوهپایه» کرمان با همکاری سازمان جهادسازندگی استان، ساخت بیش از ۱۳۶۰ واحد مسکونی، ساخت چندین مدرسه شبانه‌روزی، ساخت اردوگاه‌های شهید باهنر و شهید رجایی و هفت‌باغ «هینمان» در کوهپایه و ده‌ها کار عام‌المنفعه دیگر به چشم می‌خورد.

‌او معلمی است که با عشق، سال‌ها در تعلیم و تربیت فعالیت کرد و حتی مرگ فرزندانش نیز باعث نشد یک روز در کلاس درس غایب باشد. خدمات او در سال‌های اولیه انقلاب از چشمان شهیدرجایی دور نماند تا جایی که شهیدرجایی در زمان نخست‌وزیری، پس از اطلاع از اقدامات عطا احمدی در زمینه مدرسه‌سازی گفته بود: "اگر در هر یک از استان‌ها یک نفر مثل عطا احمدی داشتیم، وضع‌مان از این بهتر بود و مشکل فضای آموزشی در کشور نداشتیم".

‌گریزان بودن از مراسم بزرگداشت و سخن نگفتن درباره کار‌هایی که انجام داده خصوصیت اصلی اوست. کمتر کسی در کرمان هست که او را نشناسد. مرد مو سپیدی که با پیراهن و شلوار کرم‌رنگ سوار بر دوچرخه به پروژه‌های عمرانی در حال ساخت سرکشی می‌کند و همه آن‌ها را بر اساس نظم خاصی به پیش می‌برد.

بار‌ها به عنوان معلم نمونه برگزیده شد، اما در بوق و کرنا نکرد و در تمام دوران خدمتش هدیه و جایزه‌ای را برای خود از هیچ کس نپذیرفت. عطا احمدی، نام متفاوتی دارد؛ نامی که نقطه ندارد، اما نقطه عطف زندگی خیلی‌ها شده است؛ نقطه امیدواری کسانی که شاید دیگر امیدی نداشتند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز