یادداشتی از محسن سلاجقه، سرپرست هیئت فوتبال استان کرمان

عشق به فوتبال

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۳:۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۹۸۳۶
عشق به فوتبال
محسن سلاجقه، سرپرست هیئت فوتبال استان کرمان در یادداشتی به اهمیت دربی کرمان پرداخته و از چند منظر این رویداد فوتبالی را مورد کاووش قرار داده است که در ادامه می‌آید:

دنیای فوتبال دنیایی عجیب و غریب و در عین حال شیرین است. هر فرد علاقه‌مند به فوتبال برای خود دیدگاهی دارد و به طور کلی در این دنیا دیدگاه‌های متنوعی وجود دارد که به نوعی هیچکدام غلط نیستند.

هر فردِ علاقه‌مند به فوتبال طرفدار بازیکن یا تیم خاصی است و همواره با طرفداران تیم رقیب در حال کل کل و بحث است و شاید در طول این همه سال یک فرد فوتبالی را نتوان پیدا کرد که سر این مسائل کل کل یا جدال نداشته باشد. این مسائل جزء جدایی ناپذیر از دنیای پر شر و شور فوتبال است و درواقع بخشی از ذات فوتبال محسوب می‌شود. هر مسابقه فوتبال روایتی از شکست‌ها و پیروزی‌های یک تیم و حتی در سطوح بالاتر یک ملت و کشور است. داستان‌های بین المللی فوتبالی با غرور ملی، سعادت و سربلندی مردم یک کشور گره خورده است و حتی بسیاری از روایان مسابقات فوتبال بازیکنان را به سربازان یک کشور و زمین بازی را به زمین نبرد و مسائل حماسی تشبیه می کنند. گل های دقیقه نود، گل به خودی، اخراج‌های عادلانه یا غیر عادلانه بازیکنان و... همه جزیی از خاطرات فوتبالی محسوب می شود که گاهی باعث سر ریزشدن صبر و حوصله هواداران می شود.

 

مسابقات دربی

دربی به تورنمنت بین دو تیم محلی گفته می شود. شاید بتوان ادعا کرد که مسابقات دربی مهم‌ترین بازی در طول یک فصل فوتبالی محسوب می‌شوند. اغلب بازی‌های دربی هیجان انگیز هستند، به خصوص اگر دو تیم محلی انگیزه‌های کافی برای این رقابت را داشته باشند.

در کشور ایران هم دربی استقلال و پرسپولیس حساس ترین و پرحاشیه ترین مسابقه داخلی است.

این میزان حساسیت در بین سایر شهرها مثلا سپاهان و ذوب آهن در اصفهان نیز وجود دارد اما اکنون استان کرمان قطب جدید فوتبال کرمان به یکی از حساس ترین دربی‌های کشور نزدیک شده است که این مسابقه نقطه عطفی در فوتبال کرمان است.

نقطه عطف به این دلیل که استان کرمان روز جمعه شاهد دربی دو تیمی خواهد بود که هر کدام وابسته به دو صنعت بزرگ مس و فولاد هستند. در رنکینگ صنایع بزرگ معدنی، مس و فولاد پیشروترین صنعت هستند که توسعه یافتگی هر کشوری در اقتصاد مدیون این دو هست. استان کرمان که با در اختیار داشتنِ 11 درصد از مساحت کشور پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود، سال‌هاست به عنوان بهشت معادن ایران نامگذاری شده است و با وجود شرکت‌های ملی مس و گل گهر توانسته خود را در بین استان‌های توسعه یافته کشور مطرح نماید و در این بین این دو شرکت با حضور مدیرانی از جنس فوتبال نگاه ویژه و منطقی به توسعه و گسترش فوتبال در سطح استان داشته‌اند به گونه ای که قرار است روز جمعه در بالاترین سطح فوتبال کشور دو تیم گل گهر و مس رفسنجان در برابر هم صف آرایی کنند.

سرمایه گذاری این دو شرکت صنعتی بزرگ در صنعت فوتبال و خصوصا توجه به زیرساخت‌های باشگاه‌های مس و گل گهر برای فوتبال استان بسیار ارزشمند و حائز اهمیت خواهد بود.

شاید اگر افراد دیگری در این مقطع زمانی در این دو شرکت مدیر بودند به نوع دیگری به رسالت و مسئولیت اجتماعی خود عمل می‌نمودند. اما خوشبختانه هم آقای سعدمحمدی و هم آقای ملارحمان برای ورزش فوتبال اهمیت خاصی قائل هستند و با رویکردی دقیق، حساب شده و دوراندیشانه در فوتبال خدمات ارزنده‌ای انجام داده‌اند و امسال با حضور این دو باشگاه، جذابیت لیگ برتر بیشتر شده است و بدین سبب، بارقه‌ای از امید نیز در بین شهروندان این خطه دیده می‌شود. اما شور و هیجان فوتبال با طرفداران پرشمارش در این برهه از زمان زیر سایه سنگین ویروس کرونا قرار گرفته و جای خالی تماشاگران در ورزشگاه حس خواهد شد.

امید آنست که این دو باشگاه نیز به تبعیت از رسالت اجتماعی شرکت‌های خود، به مسئولیت اجتماعی در قبال احداث آکادمی و پایگاه های استعدادیابی در سایر شهرستان‌های استان عمل کنند تا در سال‌های پیش رو بازیکنان بومی سهم بسزایی از ترکیب این دو تیم را داشته باشند. در پایان به نمایندگی از جامعه فوتبال استان کرمان کمال تشکر را از مدیران گرانقدر شرکت‌های مس و گل گهر و همچنین مدیران محترم این دو باشگاه دارم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز