استاندار کرمان در پیامی به مناسبت هفته بسیج عنوان کرد:

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نماد تفکر بسیجی است

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۲:۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۱۰۲۲
شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نماد تفکر بسیجی است
علی زینی‌وند استاندار کرمان با صدور پیامی با گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: برای تحقق اهداف تبیین شده در گام دوم انقلاب، فرهنگ و تفکر بسیجی باید بیش از پیش در کشور تقویت شود و مکتب شهید سلیمانی در این مسیر راهگشا و چراغ راه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ متن پیام علی زینی وند استاندار کرمان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیج شجرۀ طیبه ای است که با درایت معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در گلزار معطر انقلاب اسلامی رویید، بالنده شد و به بار نشست.

برای تحقق اهداف تبیین شده در گام دوم انقلاب، فرهنگ و تفکر بسیجی باید بیش از پیش در کشور تقویت شود و مکتب شهید سلیمانی در این مسیر راهگشا و چراغ راه است.

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نماد تفکر بسیجی است. همه باید شاخص ها و مولفه های مکتب شهید سلیمانی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و آن را ترویج دهیم.

برکات این نهاد مردمی، از زمان تشکیل تاکنون در عرصه های مختلف بویژه در نخستین سال های پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی و آبادانی، پیشرفتهای علمی و فناورانه و دیگر رویدادها در جامعه جاری است. این دستاوردها در پرتو جهان بینی و تدبیر بنیانگذار فرزانه انقلاب اسلامی  و اندیشه های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)  به دست آمد که بسیج را مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهانی،  نامید.

بسیج نهادی وسیع و پاسخ گوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه است و با بخش های دیگر نظام پیوندی ماندگار و ناگستنی دارد.

 بسیج نیرویی استراتژیک است واهمیت و جایگاه آن نه تنها در داخل بلکه برای دشمنان انقلاب اسلامی نیز به خوبی مشهود است. این ویژگی‌ها از بسیج نیرویی اثر گذار و قابل اتکا در تحکیم پایه های مستحکم انقلاب اسلامی و پایداری امنیت ملی ساخته است.

بسیج  به عنوان یکی از منابع بسیار مهم تولید سرمایه اجتماعی و انسجام ملی، در تولید امنیت نرم نظام و موفقیت راهبرد دفاع همه جانبه، جایگاه  حساس و مهمی دارد.

بسیجیان در هر جا که نظام و مردم نیاز دارند حاضر و آماده ایثار و جان فشانی هستند. امروز یکی از این عرصه های مهم؛ پیشگیری و مقابله با ویروس منحوس کرونا است که بدون شک نقش بسیج در جذب و سازماندهی نیروهای جهادی فعال در مدیریت بحران کرونا، کمک های مومنانه و حضور فعالانه در کارگروه های بهداشت و درمان بسیار اثرگذار و همراه با اقدامات موثر بوده است.

اینجانب باتبریک هفته بسیج و فرا رسیدن پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به ملت شریف ایران بویژه مردم شهیدپرور استان کرمان، امیدوارم اقشار مختلف بسیج در دستیابی به اهداف متعالی این نهاد موفق و سرفراز باشند.

 

علی زینی وند

استاندار کرمان

 

 

نظر شما