استاندار کرمان:

تحت تاثیر سهم خواهی‌های غیرمنطقی نباید قرار گرفت/ توسعه متوازن استان را با جنبه‌های مختلف آن در نظر داریم/ منفعت مسئولیت‌های اجتماعی برای کل استان است

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۴:۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۹۳۰۱۵
تحت تاثیر سهم خواهی‌های غیرمنطقی نباید قرار گرفت/ توسعه متوازن استان را با جنبه‌های مختلف آن در نظر داریم/ منفعت مسئولیت‌های اجتماعی برای کل استان است
استاندار کرمان گفت: در فضای سخت اعتباری دولت، مسئولیت‌های اجتماعی را باید به سمت مناطق محروم و طرح‌های نیمه تمام، بهداشتی، آموزش و راه ببریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زینی‌وند در دیدارِ مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران با تقدیر از طرح‌ها و مشارکت مسئولانه این شرکت در کمک به تامین نیازهای درمان بیماران مبتلا به کرونا خواستار نگاه استانی در جذب نیروی انسانی در شرکت‌های صنعتی، معدنی و گسترش خدمات اجتماعی شرکت‌ها به ویژه در مناطق محروم استان شد.

استاندار کرمان با اشاره به رشد صنایع مس به لحاظ صنایع فرآوری و تکنولوژی، همراهی استانداری در طرح‌های توسعه‌ای مس را اعلام کرد و گفت: در تصمیم‌گیری‌ها، درگیر زمان و مسائل اداری نخواهیم شد و در مواردی که ساز و کار قانونی آن طی شده باشد، درگیر تصمیمات اداری نمی‌شویم.

زینی‌وند افزود: در کارهای توسعه‌ای صنایع و معادن، مردم محلی و بومی دارای حق و حقوق بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور هستند، اما تعریف ما از نیروی بومی، بومی استان است.

استاندار کرمان گفت: معادن انفال و مربوط به تمام نسل‌ها هستند و در برداشت‌ها نه تنها باید منافع امروز را در نظر بگیریم که فردای نسل‌ها هم مدنظر است.

وی توسعه متوازن را دارای جنبه‌های مختلف به لحاظ مناطق، مسئولیت اجتماعی و رعایت مسائل زیست محیطی و غیره دانست و درخواست کرد تا در به کارگیری نیرو و مسئولیت‌های اجتماعی، مجموع نقاط استان در نظر گرفته شود.

دکتر زینی‌وند ابراز داشت: کرمان استانی توسعه یافته است، اما نامتوازن و در بخش‌هایی از استان با ذخایر، ظرفیت‌ها و ثروت بالا، مناطق محروم و کم توسعه را شاهدیم.

دکتر زینی‌وند، هدف دوره خدمت خود در کرمان را توسعه متوازن بیان کرد و گفت: همه استان نیازمند توجه هستند، اما به نوعی معتقد به تبعیض مثبت هم هستیم تا مناطق درگیر مسائل اولیه زندگی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.  

وی ابراز داشت: در فضای سخت اعتباری دولت، بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی را باید به سمت مناطق محروم و طرح‌های نیمه تمام، بهداشت، آموزش و راه به عنوان نیازهای ضروری اولیه زندگی ببریم.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه "تحت تاثیر سهم خواهی‌های غیرمنطقی نباید قرار بگیریم"، گفت: بیکاری در بعضی از شهرستان‌ها به شدت بالاست و مهاجرت و جابجایی جمعیت انجام می‌شود که حاشیه‌نشینی را به دنبال دارند.

دکتر زینی‌وند به کارگیری نیروهای کیفی، تحصیل کرده و نخبه را در طرح‌های توسعه‌ای بر پایه آزمون لازم دانست و تصریح کرد: این نیروهای کیفی ممکن است در نقطه دورتر از محدوده جغرافیایی باشند که از طریق آزمون این افراد انتخاب شوند.

استاندار کرمان اظهار داشت: به فرمانداران و بخشداران و مدیران هم اعلام کرده‌ایم که مانعی بر طرح‌های توسعه‌ای نباید ایجاد شود و طرحها باید در چارچوب قانون، توجه به نسلهای آینده و حفظ محیط زیست انجام شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز