معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان:

مصالح آموزش و پرورش و منافع دانش آموزان نباید دستخوش هیچ موضوعی قرار گیرد

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۰:۲۹:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۶۵۶۰
مصالح آموزش و پرورش و منافع دانش آموزان نباید دستخوش هیچ موضوعی قرار گیرد
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مصالح آموزش و پرورش و منافع دانش آموزان نباید دستخوش هیچ موضوعی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین براهویی در نشست اعضای شورای معاونان اداره کل با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه آموزش و پرورش بنا دارد مصلحتی از مصالح کشور را تامین کند که این مصلحت چیزی جز توجه به منافع دانش آموزان نیست، قرار است همه تشکیلات و سیاست های طراحی شده امر تعلیم و تربیت را که شامل آماده سازی دانش آموزان در دو حوزه آموزش و پرورش است، به نحو مطلوب انجام دهند.

وی با بیان این که مصالح آموزش و پرورش به معنی منافع آن و منافعش به معنی اجرای بهینه سیاست ها است، افزود: آموزش و پرورش هم مانند هر سیستمی می تواند دستخوش آسیب هایی شود که یکی از این آسیب ها عوام گرایی است به این معنی که مصلحت سیستم، قربانی خوشایند برخی افراد  شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: رسالت ما به عنوان نمایندگان آموزش و پرورش این است که در چهارچوب قانون حرکت کنیم، یکی از موارد پراهمیت به کارگیری نیرو است باید عناصری وارد آموزش و پرورش شوند که حداقل منافع سیستم را بتوانند تامین کنند.

براهویی با اشاره به این که نازل ترین نوع مدیریت این است که به فکر خوشایند افراد باشیم، گفت: بحث خوشایندگرایی و برخی ملاحظات شخصی برای هر مجموعه ای آسیب زاست.

وی گفت: همان گونه که اطلس دانش آموزی تهیه شده، اطلس نیروی انسانی هم باید آماده شود، گاهی یک منطقه جغرافیایی دچار مشکلاتی از جمله ضعف ساختارهای ارتباطی آموزش مجازی هست یا طیفی از معلمان دچار مشکل مهارتی یا مدارسی دارای مشکلات خاصی هستند که باید شناسایی شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان بر سنجش صلاحیت و توسعه شایستگی های اشخاص مطابق سند تحول بنیادین تاکید کرد و گفت: با توجه به نیروهای جدید و تنوع نیروها، ارتقای شایستگی های 678 نیروی خرید خدمات و سنجش صلاحیت هایشان در دستور کار است.

براهویی اظهار داشت: تولید محتوای آموزشی و چگونگی ارائه آن بسیار مهم است باید به دنبال راه هایی باشیم تا بتوانیم محتوا را منتقل کنیم، آموزش محتوا، شیوه یاددهی-یادگیری و ارزشیابی در اولویت است، بحث برنامه درسی قالب جدیدی است که باید همه فعالیت ها در این قالب بیاید.

وی با بیان این که آموزش با ارزشیابی تثبیت می شود و ارزشیابی مستمر بسیار اهمیت دارد، گفت: برای هر کدام از این مولفه ها باید برنامه ریزی کنیم و از برنامه درسی، این عنصر مهم و سرنوشت ساز هم نباید غفلت شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز